نماینده سوریه در سازمان ملل: اقدام ایران، دفاع مشروع از خود بود

نماینده سوریه در سازمان ملل: اقدام ایران، دفاع مشروع از خود بود
دوشنبه 27 فروردين 1403 - 03:58

نماینده سوریه در سازمان ملل یکشنبه شب رژیم اشغالگر و دولت آمریکا را مسؤول هرگونه تشدید بیشتر درامنیت منطقه دانست و گفت پاسخ ایران دفاع مشروع بود.

العالم ـ سوریه

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) «قصی الضحاک» که در نشست اضطراری شورای امنیت برای بررسی پاسخ ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق سوریه سخن می گفت، افزود: کاری که ایران دیروز انجام داد اعمال صحیح حق دفاع از خود بود.
نماینده سوریه در ادامه تاکید کرد که ما خواستار توقف حضور غیرقانونی آمریکا در خاک سوریه و حمایت این کشور از سازمان های تروریستی هستیم.

وی افزود: حوادث جاری در منطقه نتیجه طبیعی اقدامات متجاوزانه مکرر و نقض آشکار حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل متحد است که مقامات اشغالگر اسرائیلی در خاک سوریه و کشورهای دیگر مرتکب می‌شوند، رژیمی که از حمایت بی دریغی که آمریکا برای این رژیم فراهم کرده برخوردار است.

الضحاک گفت: سوریه به شورای امنیت، دبیرخانه بارها و بارها با ارسال نامه‌هایی نسبت به تشدید تنش‌ها در منطقه که مقامات صهیونیست در صدد سرپوش گذاشتن برای خاموش کردن این تشدیدها بودند، هشدار داده است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد افزود: سوریه همچنین هشدار داده که رژیم صهیونیستی به دنبال توجیه برای ادامه کشتار دسته جمعی و اقدامات وحشیانه در حق مردم فلسطین است.

الضحاک اضافه کرد: زمان آن فرا رسیده است که کشورهای غربی دست به اقدام جدی زده و در سیاست‌های مخرب خود در قبال منطقه و ملت‌های آن تجدید نظر کنند.

نماینده دائم سوریه در پایان ضمن درخواست برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به مردم غزه، بر ضرورت پایان یافتن حضور نظامی غیرقانونی نیروهای آمریکایی در خاک سوریه تأکید کرد.

پربیننده ترین خبرها