کاخ سفید: نمی‌خواهیم شاهد جنگ گسترده‌تر باشیم

کاخ سفید: نمی‌خواهیم شاهد جنگ گسترده‌تر باشیم
دوشنبه 27 فروردين 1403 - 17:57

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید جان کربی امروز دوشنبه گفت رئیس‌جمهور ایالات متحده بر جلوگیری از تبدیل شدن حمله ایران علیه اسرائیل به یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر متمرکز است.

العالم - آمریکا

«صرفاً به این دلیل که ایران این حمله بی‌سابقه را انجام داد... به این معنی نیست که ما باید تشدید تنش مداوم در منطقه را بپذیریم» این اظهارنظر امروز سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید جان کربی در پی حملات پهپادی و موشکی بامداد یکشنبه ایران علیه رژیم صهیونیستی است. کربی در مصاحبه با سی‌ان‌ان افزود «رئیس‌جمهور (بایدن) این را نخواهد پذیرفت و می‌خواهد شاهد کاهش تنش باشد».

این مقام ارشد کاخ سفید دیروز هم در اظهارنظر درباره حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی که در پی حمله این رژیم به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت چند مستشار نظامی ایرانی انجام شد، گفته بود «اعتقاد نداریم که حملات ایران به جنگ منطقه‌ای گسترش یابد».

او در مصاحبه امروز هنگام قرار گرفتن در فشار برای پاسخ به این که آیا موضع کاخ سفید این است که رژیم صهیونیستی نباید به حمله ایران پاسخ دهد، گفت در نهایت به کابینه نخست‌وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو بستگی دارد اما آمریکا می‌خواهد شاهد کاهش تنش‌ها باشد و «نمی‌خواهیم شاهد جنگ گسترده‌تر باشیم».

فارس

پربیننده ترین خبرها