به دنبال حملات جنایتکارانه رژیم صهیونسیتی صورت گرفت؛

روایت یک مسئول سازمان ملل از مشاهدات خود در غزه فاجعه زده / از تخریب بیمارستان ها تا شرایط غیرانسانی ما فوق تصور زایمان زنان باردار

شنبه 1 ارديبهشت 1403 - 14:03

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل در فلسطین اوضاع در باریکه غزه را با گذشت ۶ ماه و نیم از حملات به مراکز درمانی و بیمارستان ها ، جهنم انسانی توصیف کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش،‌ دومینیک الان نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل در فلسطین، بعد از بازگشت از ماموریتی ده روز به غزه درجمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل در ژنو از طریق ویدئوکنفرانس درقدس گفت: آنچه درغزه دیدم، قلب هر انسانی را به درد می آورد و قابل وصف نیست. تجهیزات پزشکی را دیدم که به عمد شکسته و تخریب شده است .. سیم های دستگاه های اشعه برداری فوق صوتی مهم برای کمک به تضمین زایمان های امن قطع شده و مانیتورهای آن ها تخریب شده است.

وی اظهار داشت که ماموریت سازمان ملل در امور بهداشت نوزادان با همکاری سازمان جهانی بهداشت و دفتر امور هماهنگی سازمان ملل و آنروا اجرا شد.

به گفته سازمان ملل ، هدف از این سفر بازدید از حدود ۱۰ بیمار ستان از جمله بیمارستان الاقصی در مرکز غزه بود که به خاطر حجم بسیار بیماران، شمار زیادی از بیماران را فراتر از ظرفیت خود پذیرش کرده و دیگر قادر به ارائه خدمات در زمینه زایمان نیست.

مسؤول صندوق جمعیت سازمان ملل گفت: اکنون درباره اوضاع یک میلیون زن و دختر در غزه احساس وحشت دارم به ویژه اینکه ۱۸۰ زن هر روز در شرایط غیرانسانی ما فوق تصور زایمان می کنند.

وی افزود: قبل از جنگ ۱۵ درصد از موارد زایمان نیازمند کمک های پزشکی فوق العاده بودند اما بر اساس برخی گزارش ها ، این نسبت اکنون دو برابر شده است.

دومینیک ‌الان گفت: این آمار افزایش یافته است .. مشکلات مربوط به زایمان درحال حاضر دوبرابر بیش از گذشته شده است و این مساله ناشی از سوء تغذیه و ترس است و همه این مسائل بر توان زن باردار در زابمان امن تاثیر می گذارد.

اما درخصوص بیمارستان الشفاء که بزرگ ترین بیمارستان غزه بود، این بیمارستان به طور کامل تخریب شده است و بیمارستان الاماراتی در رفح در جنوب باریکه غزه زنان باردار در غزه را پذیرش و از آنان حمابت می کند. روزانه بین ۵۰ تا ۶۰ مورد برای زایمان به این بیمارستان مراجعه می کنند که ۱۰ الی ۱۲ مورد آن سزارین است.

هیات صندوق جمعیت سازمان ملل از بیمارستان ناصر در خان یونس که نیروهای اسرائیلی چند هفته قبل از آن عقب نشینی کردند، نیز بازدید کرد.

وی افزود که با وجود اینکه مین زدایی صورت گرفته بود، اما ما همچنان احتیاط را در بازدید از بیمارستان ناصر رعایت کردیم زیرا مواد منفجره عمل نکرده همچنان دراین مکان وجود دارد.

مسؤول صندوق جمعیت سازمان ملل گفت که به علت حجم بالای تخریب نتوانست مکانی را که دو ماه قبل از آنجا بازدید کرده بود، شناسایی کند.

وی اظهار داشت: ۳ مرکز اسکان و استقرار که درگذشته مدرسه هایی تحت نظر آژانس امدادرسانی و آوارگان اونروا بودند، به مراکز درمانی و اورژانس تبدیل شدند تا بتوانند به زنان باردار کمک کنند.

این مسئول سازمان ملل درباره حمله احتمالی رژیم اشغالگر اسرائیل به رفح ابراز نگرانی کرد.

پربیننده ترین خبرها