مقام حماس از اسارت ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی در نزد این جنبش خبر داد

مقام حماس از اسارت ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی در نزد این جنبش خبر داد
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 - 08:37

یک عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: جنبش حماس به تنهایی ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی را در اختیار دارد.

العالم - فلسطین اشغالی

این مقام مسئول که نامش فاش نشده است در گفت وگو با «العربی الجدید» خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم شمار اسیران زنده اسرائیلی را اعلام کنیم ولی تعداد آنها بسیار بیشتر از آماری است که در رسانه‌های اسرائیلی اعلام می‌شود.

وی اضافه کرد: جنبش حماس به تنهایی حدود ۳۰ ژنرال و افسر عالیرتبه اسرائیلی را در اختیار دارد که روز هفتم اکتبر (پانزدهم مهر ماه) از مقرهای نظامی و برخی مقرهای امنیتی حساس به اسارت گرفته شده‌اند.

این عضو ارشد حماس تصریح کرد: این اسیران در مکان‌هایی با حفاظت شدید و به دور از دسترس نظامیان اشغالگر نگهداری می‌شوند و دسترسی به آنها در هر شرایطی غیر ممکن است.

وی اظهار کرد: بنیامین نتانیاهو و وزیران کابینه‌اش از ترس واکنش صهیونیست‌ها و برافروخته شدن آتش خشم نظامیان، اطلاعات اسیران خود را اعلام نمی‌کنند.

این مقام برجسته حماس، گفت: تنها راه آزادسازی اسیران اسرائیلی، مذاکرات جدی است که به آتش بس کامل و بازسازی نوار غزه منجر شود.

وی افزود: عملیات مجدد رژیم صهیونیستی در شمال و مرکز باریکه غزه پس از آنکه این مناطق را پاکسازی شده اعلام کرده بود، نشانه شکست این رژیم است.

عضو برجسته حماس تصریح کرد: یحیی السنوار رهبر جنبش حماس در باریکه غزه و نه در تونل‌ها بلکه در میدان به فرماندهی خود ادامه می دهد و ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره حضور وی در مخفیگاه‌های زیر زمینی دروغ و برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود در دستیابی به اهداف حملات تجاوزکارانه به باریکه غزه است.

وی افزود: السنوار به مناطق درگیری سرکشی و با رزمندگان دیدار می‌کند و اوضاع مقاومت در باریکه غزه را به اطلاع سران جنبش در داخل و خارج نوار غزه می‌رساند.

پربیننده ترین خبرها