سرنوشت «رون آراد» در انتظار اسیران صهیونیست

سرنوشت «رون آراد» در انتظار اسیران صهیونیست
شنبه 8 ارديبهشت 1403 - 17:24

گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس با تکرار اظهارات ابوعبیده سخنگوی این گردان ها، از احتمال دچار شدن اسیران صهیونیست در باریکه غزه به سرنوشت «رون آراد» خلبان ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

العالم - فلسطین

بنابر این گزارش، گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس، با انتشار پوستر جدید خطاب به سران رژیم صهیونیستی و خانواده‌های اسیران صهیونیست آورده است: سناریوی رون آراد ممکن است محتمل‌ ترین سناریویی باشد که برای فرزندان شما در غزه تکرار شود.

ابو عبیده، سخنگوی گردان القسام پیش از این در ویدیویی درباره سناریوی رون آراد (خطاب به صهیونیست ها) گفته بود: "به شما اطلاع می دهیم که سناریوی رون آراد، خوشبینانه ترین سناریویی است که ممکن است برای فرزندان شما (صهیونیست هایی که در 7 اکتبر به اسارت حماس درآمدند) در غزه پیش بیاید."

«رون آراد» روز ۱۶ اکتبر ۱۹۸۶ هنگام اجرای عملیاتی بر فراز لبنان از هواپیمایش به بیرون پرید اما دستگیر شد. از آراد در زندان سه نامه و دو عکس منتشر شد، اما رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۸۸ نتوانست ارتباطی با او برقرار کند.

وی در جریان تجاوز به حریم هوایی لبنان و بمباران منازل مردم در جریان جنگ داخلی لبنان، که در صدد حمله به اهداف سازمان آزادی‌بخش فلسطین در نزدیکی شهر صیدا در جنوب لبنان بود، به دلیل انهدام زودهنگام یکی از موشکها، جنگنده اش در هوا منهدم شد، اما وی و خلبان هواپیما توانستند به وسیله چتر نجات، جان سالم بدر ببرند.

در این حادثه رون آراد به اسارت جنبش امل لبنان در آمد، ولی رژیم صهیونیستی شروط این جنبش برای آزادی وی که خواستار رهایی صدها زندانی فلسطینی و لبنانی از زندان‌های اسرائیل شده بود، نپذیرفت. به دنبال شکست مذاکرات برای تبادل اسرا دیگر هیچ خبر یا نشانه‌ای از زنده‌بودن رون آراد بدست نیامد.

رژیم صهیونیستی چندین عملیات برای کسب اطلاعات بیشتر درباره او انجام داد که هیچ‌یک موفقیت‌آمیز نبود.

پربیننده ترین خبرها