تحلیلگر صهیونیست: السنوار درخشان‌ترین استراتژیست منطقه است

تحلیلگر صهیونیست: السنوار درخشان‌ترین استراتژیست منطقه است
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 - 19:43

تحلیلگر صهیونیست ضمن تمجید از رهبر جنبش مقاومت فلسطین( حماس) در باریکه غزه خاطرنشان کرد، او درخشان‌ترین استراژیست منطقه است و از ابتدای جنگ غزه تاکنون حتی یک اشتباه مرتکب نشده است.

العالم- فلسطین اشغالی

"روگل آلفر" در روزنامه عبری "هاآرتص" نوشت: لازم است اسرائیلی‌ها اعم از رهبری و شهرک‌نشینان اعتراف کنند که در مسائل مربوط به مدیریت جنگ، "یحیی السنوار" بر همه رهبران سیاسی و نظامی اسرائیل برتری دارد.

آلفر افزود: السنوار عملا شطرنج‌باز درخشانی است که چندین قدم جلوتر را می‌بیند و اهداف و خواسته‌های خود را به خوبی پنهان می‌کند و هیچ‌وقت نمی‌دانی که چگونه از او ضربه‌ خواهی خورد و این موضوع عملاً برای اسرائیل که احساس کوری می‌کند، تحقیر محسوب می‌شود.

این تحلیلگر صهیونیست تأکید کرد:‌ السنوار تا این لحظه درخشان‌ترین استراتژیک در منطقه است؛ زیرا از زمان شروع جنگ کنونی از هفتم اکتبر گذشته، حتی یک خطا نکرده است‌.

هم‌زمان "رونن برگمان" تحلیلگر امور استراتژیک در روزنامه عبری "یدیعوت آحارونوت" ابراز عقیده کرد که رژیم صهیونیستی برای پذیرش خواسته‌های جنبش حماس برای انعقاد توافق اسرا حق انتخابی ندارد؛ چرا که به مرور این اطمینان حاصل شده که ادامه جنگ در باریکه غزه منجر به کشته شدن اسرای صهیونیست در غزه می‌شود و اکنون دستگاه تبلیغات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی در تلاش است تا اسرائیلی‌ها را متقاعد کند که حمله به رفح به دلیل فشارهای نظامی موجب انعطاف در مواضع حماس نمی‌شود؛ فشارهایی که در گذشته نه چندان دور هم ثابت کرد کارساز نیست.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها