افشای جنایت های رژیم اشغالگر ... ماجرای جلوگیری از ورود پزشک فلسطینی به فرانسه

افشای جنایت های رژیم اشغالگر ... ماجرای جلوگیری از ورود پزشک فلسطینی به فرانسه
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403 - 13:30

یک پزشک جراح فلسطینی که مقیم لندن است، با بیان اینکه هفته های اول جنگ را در غزه بوده است ، گفت : هنگام بازگشت از این منطقه در ماه نوامبر ، شهادت هایی را درباره جنایت های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین به یگان جنایت های جنگی بریتانیا و بازپرسان دادگاه بین المللی کیفری داده است.

العالم - فلسطین اشغالی

غسان ابو سته افزود: قرار بود که در مجلس سنای فرانسه هم درباره بحران پزشکی در غزه صحبت کند اما از ورود او به فرانسه به علت ممنوعیت یک ساله برای ورود به منطقه شینگن در اتحادیه اروپا توسط مقامات آلمانی جلوگیری شد.

وی این اقدام را تلاش اتحادیه اروپا برای «ساکت کردن شاهدان درباره جنگ» توصیف کرد.

ابوسته افزود: اروپا افرادی را که شاهد کشتار جمعی درغزه هستند ساکت می کند ، درحالیکه اسرائیل آن ها را در زندان ها می کشد.

علت جلوگیری از ورود ابوسته به فرانسه

یک مقام پلیس فرانسه گفت که این کشور نمی تواند که این پزشک را به علت ممنوعیت صادره از سوی آلمان برای ورود به منطقه شنگن بدون ویزا بپذیرد.

دکتر ابوسته گفت که در ماه مارس در فرودگاه برلین بازداشت شده و با جدیت از ورود آلمان به آلمان جلوگیری شده است و قرار بود که وی در فعالیتی سه روزه درباره فلسطین شرکت کند.

پلیس برلین اعلام کرد که به علت خطر یهودی‌ستیزی و تشدید خشونت از ورود وی جلوگیری کرده و محدودیت های بیشتری را علیه مهمان ها از جمله یانیس واروفاکیس، وزیر دارایی سابق یونان اعمال کرده است.

غسان ابوسته کیست؟

ابوسته که جراح و متخصص جراحی ترمیمی است، بعد از انتشار پست ها و مطالبی درباره جنایت های جنگی اسرائیل در غزه به شکل روزمره در هفته های اول جنگ ، نقشی مهم را در افشای جنایت های این رژیم درحق ملت فلسطین در باریکه غزه ایفا کرده است.

وی هنگام بازگشت از غزه در ماه مارس، از سوی دانشجویان به عنوان رئیس دانشگاه گلاسکو انتخاب شد.

این پزشک فلسطینی مقیم لندن از جمله اولین کسانی بود که با دانشجویانی که در چادری در دانشکده لندن به نشانه همبستگی با اهالی غزه تجمع کرده بودند ، صحبت کرد . آن چادر اولین چادری بود که بدین منظور در لندن ایجاد شد.

این دانشگاه بیش از یک هفته بود که تعطیل شده بود . چادرهای دانشجویی برای همبستگی با اهالی غزه از اهمیت زیادی در دانشگاه های آمریکا برخوردار گردید.

پربیننده ترین خبرها