آمریکا احتمالا کمک مالی به سازمان ملل را قطع می‌کند

آمریکا احتمالا کمک مالی به سازمان ملل را قطع می‌کند
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 - 11:33

سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد احتمال داد در صورت عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل، ایالات متحده کمک مالی به این سازمان و نهادهای آن را متوقف کند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش "اخبار الیوم"، مجمع عمومی سازمان ملل متحد ممکن است روز جمعه پیش‌نویس قطعنامه‌ پذیرش عضویت کامل فلسطین در این سازمان را به رای بگذارد.

این رای میزان حمایت جهانی از فلسطینی‌ها را نشان خواهد داد که آمریکا حاصل تلاش آنها در شورای امنیت سازمان ملل متحد را ماه گذشته وتو کرد.

درخواست عضویت دائم در سازمان ملل متحد مستلزم تایید 15 عضو شورای امنیت و سپس مجمع عمومی است.

در همین راستا، "گیلعاد آردان" سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با این ادعا که این پذیرش عضویت فلسطین عملا چیزی را تغییر نخواهد داد، گفت:‌ من انتظار دارم که در صورت تصویب این قطعنامه، ایالات متحده به طور کامل کمک مالی به سازمان ملل و نهادهای آن را مطابق با قوانین آمریکا قطع کند.

طبق قوانین ایالات متحده، واشنگتن نمی‌تواند هر نهاد وابسته به سازمان ملل را که به هر مجمومه‌ای که "صلاحیت رسمیت یافتن از سوی جامعه جهانی را ندارد"، عضویت کامل بدهد، تامین مالی کند. آمریکا در سال ۲۰۱۱ کمک‌های خود به آژانس آموزش، علم و فرهنگ سازمان ملل متحد (یونسکو) را به دلیل عضویت کامل فلسطین در آن، متوقف کرد.

پربیننده ترین خبرها