هشدار اسموتریچ به نتانیاهو: فقط 4 روز فرصت داری!

هشدار اسموتریچ به نتانیاهو: فقط 4 روز فرصت داری!
پنج‌شنبه 20 ارديبهشت 1403 - 17:36

بزالل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در اعتراض به توقف شهرک‌سازی در کرانه باختری، نامه‌ای هشدارآمیز به نتانیاهو ارسال کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش شبکه 12 عبری‌زبان، بزالل اسموتریچ وزیر تندروی رژیم اسرائیل در این نامه به بنیامین نتانیاهو اطلاع داد که اگر نامه کتبی از سوی او مبنی بر توقف شهرک‌سازی در کرانه باختری نرسد، خودش دستور بازگشت به شهرک‌سازی را خواهد داد.

در نامه اسموتریچ آمده است: «توقف شهرک‌سازی در کرانه باختری غیرقابل تحمل و غیرقابل قبول است.» وی این امر به منزله پاداشی برای آنچه «تروریسم» نامید، دانست و اعلام کرد که دیگر نمی تواند با آن کنار بیاید.

به گفته این کانال عبری، اسموتریچ به نتانیاهو هشدار داد: «با توجه به اینکه من در این مورد اختیار دارم، از تو می‌خواهم ظرف چهار روز به من اطلاع دهی و اگر چنین نکنی، اجازه شروع ساخت‌و‌ساز را دارم.»

به گفته همین منبع، نامه اسموتریچ به این معناست که اگر نتانیاهو کتباً قصد خود را برای توقف ساخت و ساز شهرک‌سازی اعلام نکند، خود روند ساخت‌و‌ساز در کرانه باختری را آغاز خواهد کرد و بدینوسیله نتانیاهو را در موقعیتی قرار داده که او را مجبور کند بهای سیاست بازگشت به شهرک‌سازی را بپردازد. این اتفاق به جایگاه انتخاباتی نتانیاهو ضربه خواهد زد و موجب افزایش محبوبیت اسموتریچ در میان شهرک‌نشینان خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها