اسراء البحیصی، از غزه تا تهران + فیلم

شنبه 22 ارديبهشت 1403 - 18:56

اسراء البحیصی خبرنگار فلسطینی در سال 2005 و نزدیک به 20 سال پیش، کار خود را با شبکه خبری العالم آغاز کرد و به مرور به خبرنگاری تاثیرگذار و موثر در رساندن صدای مردم مظلوم فلسطین به مخاطبان تبدیل شد.

العالم تهران

بنابر این گزارش، گزارش ها و پوشش های خبری بانوی مشهور خبرنگار فلسطینی شبکه خبری العالم در غزه، حرفه ای، با واقع گرایی و به دور از اغراق است، اسراء البحیصی در گزارش های خبری خود برای انتقال میزان رنج مردم غزه و سراسر فلسطین، از قلب میدان روایت خود را بیان و همواره از نزدیک صحنه را گزارش می کرد.

تجربه کار خبرنگاری حرفه ای سال های متمادی اسراء البحیصی به عنوان خبرنگار شبکه خبری العالم در شهر غزه، در هفت ماه پوشش رسانه‌ای سخت حملات تجاوزاکارانه اخیر رژیم صهیونیستی به باریکه غزه به اوج خود رسید.

او به عنوان یک خبرنگار، مشتاق بود در دل وقایع و در اولین دقایق آن حاضر باشد ، در این سال ها صحنه های دلخراش و غیرقابل تحملی را با چشمان خود دید و از چندین بمباران جنگنده های رژیم اسرائیل جان سالم به در برد، تهدیدهایی از سوی این رژیم دریافت کرد. او نیز مانند همه فلسطینیان غزه، در طول این مدت سخت ترین شرایط انسانی تحمیلی از سوی رژیم صهیونیستی را پشت سر گذاشته است.
وی هم اکنون در تهران است و روایت خروج خود از غزه را اینگونه بازگومی کند: پس از نامه مشهور من برای رهبر انقلاب اسلامی ایران و پاسخ آیت الله سید علی خامنه ای به این نامه در پخش مستقیم یکی از سخنرانی هایشان، هدف حملات رژیم اسرائیل قرار گرفتنم.

اسراء البحیصی گفت که به رغم این حمله کوچک ترین اهمیتی به تهدیدهای رژیم صهیونیستی ندادم و همچنان بر ادامه انتقال حقیقت از طریق شبکه العالم ادامه دادم. اما وقتی که گزارشی از مجروحانی که بدون بیهوشی درمان می شوند تهیه کردم، پسر کوچکترم کریم به من گفت که اگر من زخمی شوم و بخواهید بدون بیهوشی پایم را قطع کنید، شما را نمی‌بخشم.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد که این حرف شوکی به من وارد و مرا را مجبور کرد که به فکر خروج از غزه بیفتم. اما با مدیریت شبکه العالم تماس گرفتم و خواستار ادامه فعالیت رسانه ای ام در العالم شد تا حمایتم از غزه متوقف نشود.

پربیننده ترین خبرها