در گفت وگو با العالم تشریح شد؛

آخرین وضعیت بیمارستان "شهدای الاقصی" غزه + ویدیو

يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 - 18:59

سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی در غزه با اشاره به تداوم حملات جنون آمیز رژیم صهیونیستی، گفت: بیمارستان شهدای الاقصی غزه به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی، دارو و سوخت تقریبا از خدمات رسانی خارج شده و توانایی‌ کافی برای پذیرش شمار بالای مجروحان را ندارد.

العالم - فلسطین

دکتر "خلیل الدقران" سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی در غزه، روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با شبکه العالم، از انتقال پیکر 37 شهید و بیش از 50 مجروح طی 24 ساعت گذشته به این بیمارستان خبر داد و اظهار داشت: صهیونیستها در حملات جنون آمیز خود به شهروندان فلسطینی ساکن در منطقه امن استانداری مرکزی، منازلشان را بر سرشان تخریب و آوار کردند.

این پزشک فلسطینی خاطرنشان کرد: بیمارستان شهدای الاقصی غزه به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی، دارو و سوخت تقریبا از خدمت رسانی خارج شده است و توانایی‌ کافی برای پذیرش شمار بالای مجروحان را ندارد.

دکتر خلیل الدقران به العالم گفت: بخش‌های مختلف بیمارستان مملو از افراد زخمی است و جایی برای مجروحان جدید وجود ندارد، با این حال بیمارستان در حال خدمت رسانی به زخمی ها حتی بر روی زمین بیمارستان است.

سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی غزه با اشاره به کمبود تجهیزات در این بیمارستان تصریح کرد: ارتش رژیم اشغالگر از چند روز پیش گذرگاه رفح را بسته و از رسیدن کمک‌های اولیه از جمله دارو و تجهیزات پزشکی به بیمارستان‌های باریکه غزه جلوگیری می کند.

وی با اشاره به اینکه اکثر بیمارستان ها در استانهای همجوار استان مرکزی غزه از کار افتاده اند، افزود: از 37 بیمارستان در این منطقه 33 بیمارستان قادر به خدمت رسانی نیستند.

سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی توضیح داد که این بیمارستان در آستانه فروپاشی است زیرا تعداد مجروحان پذیزش شده چهار برابر تعداد تخت‌های بیمارستان است و بیشتر زخمی های آن در راهروهای داخلی و حیاط بیرونی بستری شده اند.

پربیننده ترین خبرها