گزارش العالم از همایش حمایت از غزه در پاکستان

دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 - 11:04

با شکست مذاکرات برای توقف حملات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی به باریکه ی غزه، همایشی در اسلام آباد پاکستان برای بررسی تحولات اوضاع فلسطین و تدابیری که جهان اسلام باید برای یاری مردم مظلوم غزه اتخاذ کند، برگزار شد.

العالم-جهان اسلام

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در پاکستان، همایش سراسری «حمایت از مظلومین» در اسلام آباد به اهتمام حزب مجلس وحدت مسلمین با حضور جمعیت زیادی از هواداران جبهه مقاومت فلسطین، فعالان سیاسی احزاب و گروه‌های شیعه و سنی، برخی از نمایندگان مجلس پاکستان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

شیخ ضیغم عباس معاون روابط خارجی حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان در این همایش در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: بیش از هفت ماه است که خون انسان های بی گناه در غزه ریخته می شود، ای کاش جهان اسلام از جمله شیعه و سنی برای حمایت از فلسطین متحد می شد تا صدایمان را به گوش حکومت های اسلامی برسانیم و برای پایان دادن به این خونریزی کاری بکنند.

مفتی گلزار احمد نعیمی رئیس جماعت اهل حرم پاکستان نیز گفت: مردم فلسطین اینک از اسلام، قرآن و مسجدالاقصی دفاع می کنند، آنها از انسانیتی که غربی ها به دروغ از آن سخن می گویند دفاع می کنند؛ زمان آن رسیده است که حکومت های اسلامی به دفاع از فسطین بپردازند چرا که خون فلسطینی ها حکومت های اسلامی را که در قبال اوضاع فلسطین سکوت اختیار کنند، سرنگون خواهد کرد.

شرکت کنندگان در این همایش شرایط حاکم بر باریکه غزه را ظلم و ستمی بی سابقه توصیف کردند که در نهایت به نفع و پیروزی فسطینی ها منجر خواهد شد.

در اثنای این همایش صاحبزاده ابوالخیر زبیر رهبر حزب جمعیت علمای پاکستان در گفت وگو با العالم خاطرنشان کرد: رژیم اسرائیل حملات تجاوزکارانه خود علیه فلسطینی ها را آغاز کرد اما این جنگ هم اکنون گسترش یافته و به مشکل صهیونیست ها با تمام آزادگان جهان تبدیل شده است؛ این بشارت دهنده یپروزی بزرگ است؛ پیروزی که حقوق پایمال شده فلسطینی ها را به آنها بارخواهد گرداند و بدون شک آینده از آن فلسطینی هاست و اسرائیل نابود خواهد شد.

شرکت کنندگان در این همایش به حکومت پاکستان و برخی حکومت های عربی درخصوص آینده عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هشدار دادند و تاکید کردند که تداوم چنین روندی می تواند به خروش ملت های مسلمان منطقه منجر شود و این خروش تا احقاق حق کامل ملت فلسطین خاموش نخواهد شد.

پربیننده ترین خبرها