پیشنهاد اسرائیلی که خشم رام‌الله را برانگیخته است

پیشنهاد اسرائیلی که خشم رام‌الله را برانگیخته است
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 - 22:47

رژیم اسرائیل در تلاش برای حل اختلافاتش با مصر درباره گذرگاه رفح، و اطمینان از ورود مجدد کمک‌ها به باریکه غزه تلاش می‌کند تشکیلات خودگردان فلسطین را برای مشارکت در راه‌اندازی این گذرگاه تحت فشار قرار دهد؛ این پیشنهاد، خشم رام‌الله را برانگیخته است.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش عرب ۴۸، وب‌سایت عبری‌زبان "واللا"، امروز- عصر- به نقل از مقامات آمریکایی، اسرائیلی و فلسطینی خبر داد که تشکیلات خودگردان فلسطین پیشنهاد تل‌آویو برای مشارکت در مدیریت گذرگاه رفح، که هفته گذشته تحت اشغال و کنترل نیروهای این رژیم درآمد، رد کرده است.

طبق این گزارش، اسرائیل هفته گذشته به تشکیلات خودگردان فلسطین پیشنهاد داد نمایندگانی را برای مشارکت در عملیات فعال‌سازی گذرگاه رفح اعزام کند و در عین حال خواست که این نمایندگان، کارمندان رسمی تشکیلات خودگردان نباشند.

در این گزارش آمده است: این اولین بار از آغاز جنگ غزه است که اسرائیل به تشکیلات خودگردان فلسطین پیشنهاد مشارکت در مدیریت باریکه غزه را می‌دهد.

این در حالی‌ست که گذرگاه رفح، که شریان اصلی ورود کمک‌های بشردوستانه به باریکه غزه محسوب می‌شود از دوشنبه هفته گذشته تحت کنترل ارتش اشغالگر درآمده و همچنان بسته است.

رئیس شاباک و برخی از مسئولان رژیم اشغالگر پیشنهاد ادغام کارکنان تشکیلات خودگردان در مدیریت گذرگاه رفح را به صورت مستقیم و از طریق واشنگتن، به این تشکیلات ابلاغ کرده‌اند.

تشکیلات خودگردان با این پیشنهاد مخالفت کرد و تاکید کرد که برای آنکه کنترل گذرگاه رفح را به عهده بگیرد باید «اسرائیل» به طرح صلح عربی پایبند شود.

تشکیلات خودگردان فلسطین به «اسرائیل» اطلاع داد که کنترل گذرگاه رفح را تحت حاکمیت نظامی «اسرائیل» نخواهد پذیرفت.

پربیننده ترین خبرها