کدام دانشگاه‌ آمریکایی به درخواست برای خروج سرمایه‌های خود از "اسرائیل" پاسخ مثبت داد؟

کدام دانشگاه‌ آمریکایی به درخواست برای خروج سرمایه‌های خود از
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 - 14:48

با وجود فریادهای روزافزون دانشجویان معترض در دانشگاه‌های آمریکا در تمامی ایالت‌ها، که از دانشگاه‌هایشان می‌خواهند سرمایه‌گذاری‌های مالی خود را از شرکت‌ها یا مؤسسات دانشگاهی حامی تجاوز اسرائیل به سرزمین‌های اشغالی فلسطین پس بگیرند، فقط یک دانشگاه به این درخواست پاسخ مثبت داد و دیگر دانشگاه ها بررسی این موضوع را به توقف اعتراضات دانشجویان منوط کرده اند.

العالم - آمریکا

دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا از دانشگاه‌های خود خواستند تا خواستار آتش‌بس در باریکه غزه شوند. درخواست دیگر دانشجویان توقف نظارت بر دانشجویان در دانشگاه‌ها، عفو بازداشت‌شدگان در اعتراضات و بهبود خدمات برای حفاظت از جوامع مسلمان و عرب بود.

تاکنون تنها دانشگاه ایالتی اورگرین با بازنگری در مناسبات خود با "اسرائیل" موافقت کرده است.

برخی از دانشگاه های آمریکایی نیز در بحبوحه حملات پلیس به اردوگاه‌های اعتراضی طرفدار حقوق فلسطینیان، مذاکره با دانشجویان را انتخاب کرده‌اند.

مقامات دانشگاه ایالتی اورگرین گفتند که فوراً کمیته‌ای جهت تدوین استراتژی‌های مربوط به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سودبرنده از نقض فاحش حقوق بشر یا اشغال سرزمین‌های فلسطین، تشکیل خواهد شد.

دانشگاه کلمبیا در نیویورک، به عنوان اولین جایی که اعتراضات در آنجا آغاز شد، اعلام کرد که سرمایه‌گذاری‌های خود را از «اسرائیل» پس نمی‌گیرد؛ برخی مؤسسات نیز نشان داده‌اند که تنها مایل به مذاکره با دانشجویان هستند.

پربیننده ترین خبرها