اظهارات یک چهره نزدیک به کرملین در مورد تصرف دو کشور عضو ناتو

اظهارات یک چهره نزدیک به کرملین در مورد تصرف دو کشور عضو ناتو
شنبه 29 ارديبهشت 1403 - 13:49

یک چهره تلویزیونی شناخته‌شده و نزدیک به کرملین، پس از سفر «آنتونی بلینکن» وزیر امورخاجه آمریکا به کی‌یف، گفت که اوکراین، لهستان و فنلاند از آن روسیه خواهند شد.

العالم - اروپا

به گزارش نشریه نیوزویک، ولادیمیر سولوویف از چهره‌های شناخته شده تلویزیونی و از نزدیکان ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، در اظهاراتی گفت:"دو پایتخت کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هم جزو قلمروی ما خواهند شد."

به نوشته این نشریه آمریکایی، به نظر می رسد اظهارات این مجری تلویزیون روسیه در واکنش به سفر اخیر آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا به اوکراین باشد.

بلینکن در نشست مطبوعاتی مشترک روز چهارشنبه با دیمیترو کولبا همتای اوکراینی، در جواب خبرنگاری که پرسید «آیا دولت جو بایدن در حال بررسی کاهش ممنوعیت استفاده اوکراین از تسلیحات آمریکایی در خاک روسیه است یا خیر؟» گفت: "ما حملات خارج از خاک اوکراین را تشویق نمی کنیم، اما کی‌یف در نهایت باید درباره نحوه اجرای این جنگ، نبردی که برای دفاع از آزادی، حاکمیت و تمامیت ارضی خود انجام می‌دهد، خودش تصمیم بگیرد. ما هم به حمایت از اوکراین با تجهیزاتی که برای موفقیت به آن نیاز دارد، ادامه می دهیم."

نیوزویک سپس افزود: سولوویوف پس از دیدار بلینکن، در یک برنامه تلویزیونی استدلال کرد که شهر کی‌یف پایتخت اوکراین و همچنین ورشو لهستان و هلسینکی فنلاند قلمرو روسیه است.

وی گفت: «مهمتر از همه، [بلینکن] اسلحه آورده، اما می گوید که اوکراین مجاز نیست به خاک روسیه ضربه بزند. ای نادان ها، به کدام منطقه می خواهید ضربه وارد کنید؟ صاحب همه این سرزمین ها روسیه است».

سولوویوف سپس کی‌یف را مادر شهرهای روسیه خواند و اضافه کرد: پیرزن را به سرزمین مادری خود برگردانید. اوکراینی های نازی به اینجا آمدند. من فکر می کنم تا پنج دقیقه دیگر ورشو و هلسینکی نیز در تملک ما خواهد بود. از نظر تاریخی نیز همه اینها واقعیت دارد.

اظهارات این چهره روس در حالی است که پوتین در دسامبر ۲۰۲۳ (آذر ۱۴۰۲) اعلام کرد که مسکو «هیچ علاقه ای» به جنگ با ناتو ندارد.

پربیننده ترین خبرها