صهیونیست ها بیمارستان "العوده" را اشغال و مانع ارائه خدمات پزشکی شدند

صهیونیست ها بیمارستان
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403 - 20:09

نیروهای اشغالگر صهیونیست بیمارستان "العوده" در منطقه ی "جبالیا" واقع در شمال باریکه غزه را محاصره کرده اند و امکان ارائه خدمات درمانی به مجروحان و بیماران را نمی دهند.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع خبری فلسطینی ازجمله پایگاه خبری "سما" گزارش دادند: "توپخانه اشغالگران قبل از محاصره بیمارستان "العوده" در منطقه ی "جبالیا" واقع در شمال باریکه غزه، آن را هدف قرار داده و از ورود یا خروج شهروندان و تیم های پزشکی به آن جلوگیری کرده اند.

این امر باعث شده تا خدمات درمانی به مجروحان و بیماران با مشکل مواجه شود.

این منابع گزارش دادند که ارتش اشغالگر اسراییلی اطراف بیمارستان "العوده" را با بولدوزر تخریب کرده است.

در 11 ماه مه، نیروهای اشغالگر پس از دستور تخلیه ساکنان شمال غزه و حرکت به سمت غرب شهر غزه،حمله ای گسترده را به شهر جبالیا و اردوگاه آن در شمال باریکه غزه آغاز کردند.

از ابتدای حملات تجاوزات، ارتش صهیونیستی با هدف قرار دادن بیمارستان‌های باریکه غزه، از جمله بیمارستان "العوده" در شمال، از طریق تهدید مستقیم به تعطیلی، و سپس هدف قرار دادن آن با بمباران مستقیم و تخریب بخش‌های اورژانس، بستری، اتاق های عمل، سیستم انرژی خورشیدی، مخازن آب و گازوئیل، انبارهای دارو و کپسول های گاز پزشکی، و انهدام وسایل حمل و نقل و آمبولانس ها و لوازم پزشکی آن، سیستم بهداشتی این بیمارستان را به گفته ی پایگاه های خبری فلسطینی، تخریب کردند.

بیمارستان "العوده" تنها بیمارستانی است که علاوه بر جراحی عمومی، پذیرش، اورژانس، کلینیک های تخصصی، رادیولوژی و آزمایشگاه، خدمات ارتوپدی،و زنان و زایمان، را در شمال باریکه غزه ارائه می داد.

آخرین مطالب

پربیننده ترین خبرها