بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد/  توضیحات وزیر کشور در مورد سانحه بالگرد رئیس‌جمهور

بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد/  توضیحات وزیر کشور در مورد سانحه بالگرد رئیس‌جمهور
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403 - 16:40

خبرها از وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور در منطقه جلفا حکایت دارد.

العالم ـ ایران

بنابر این گزارش، بالگرد حامل آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در منطقه جلفا آذربایجان شرقی دچار سانحه شده و فرود سخت داشته است.

این بالگرد در "جنگل دیزمار" در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شده و تیم‌های امدادی واکنش سریع استا‌ن‌های آذربایجان شرقی و اردبیل و زنجان به محل سانحه اعزام شده‌اند.
چجستگو.تصاویر عملیات جستجوی سانحه بالگرد رئیس جمهور

درهمین حال منابع خبری از تلاش تیم‌های امدادی برای رسیدن به محل سانحه حکایت دارد. ۱۶ تیم امدادی به منطقه اعزام شده اند.

گفته می شود، شرایط سخت آب و هوایی و مه سنگین تلاش گروه‌های امدادی را با سختی روبرو کرده است. افراد محلی نیز می گویند که به دلیل فضای مه آلود منطقه، هنوز وضعیت بالگرد مشخص نیست.

در کاروان همراه رییس جمهوری، 3 بالگرد حضور داشته‌ که دو بالگرد شامل برخی وزرا و مسئولان سالم به مقصد رسیده‌ است.

گفته می شود آیت الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز و آقای امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و استاندار آذربایجان شرقی، نیز در بالگرد حامل رئیس جمهور حضور داشتند.

برخی خبرها حاکی است که با توجه به تماس تلفنی یکی از همراهان رئیس جمهور با مرکز که پس از سانحه صورت گرفته، امید برای پایان بدون تلفات جانی این واقعه وجود دارد.

آیت‌الله رئیسی صبح امروز (یکشنبه) برای افتتاح سد مشترک قیزقلعه‌سی بر روی رودخانه مرزی ارس بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، به استان آذربایجان شرقی سفر کرده است.

توضیحات وزیر کشور در مورد سانحه بالگرد رئیس‌جمهور

وحیدی
احمد وحیدی وزیر کشور گفت: با افتتاح سد خداآفرین و سد قیز قلعه سی که اتفاق افتاد رئیس جمهور به همراه همراهان با چند بالگرد برمی‌گشتند که یکی از بالگردها مجبور به فرود سخت شده که علت این سانحه به دلیل مه شدید بوده است.

وی افزود: گروه‌های مختلف امدادی به طرف منطقه در حرکت هستند ولی با توجه به مه آلودی و نامناسب بودن وضعیت جوی ممکن است زمان ببرد تا به منطقه برسند. کارها در دست کنترل است گروه‌های امدادی در حال رسیدن به محل هستند امیدواریم به سرعت به محل حادثه برسند.

وحیدی گفت:ارتباط با همراهان بوده ولی با توجه به اینکه منطقه پیچیده است و برقراری ارتباطات سخت است امیدواریم گروه‌های امدادی زودتر به منقطه وقوع حادثه برسند و اطلاعات بیشتری به ما منتقل کنند.
جستجو تصاویر عملیات جستجو برای یافتن بالگرد سانحه‌دیده رییس جمهور
بارندگی
خبرنگار صداوسیما: در محل جستجوی بالگرد رئیس‌جمهور بارندگی آغاز شده

پربیننده ترین خبرها