درز مذاکرات آتش‌بس غزه، و خشم بلینکن

درز مذاکرات آتش‌بس غزه، و خشم بلینکن
دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 - 21:46

وزیر خارجه آمریکا تدابیر سختگیرانه‌ای را علیه کارمندان این وزارت‌خانه در خصوص دیپلماسی مربوط به جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس در نظر گرفته است. وی به وضوح اعلام کرده که به دلیل انتشار مستمر گزارش‌های مطبوعاتی با موضوع اطلاعات حساس، "خشمگین" است.

العالم - آمریکا

روزنامه آمریکایی "پولتیکو"، روز شنبه 19 مه 2024 نوشت "آنتونی بلینکن" وزیر خارجه در نشستی با اعضای تیم خود به طور خاص از مسئولان ارشد این وزارت‌خانه به دلیل درز دادن پیشنهادات جدید حل صلح‌آمیز به رسانه‌ها در اوایل ماه مه انتقاد، و تصریح کرد که این قبیل اقدامات، باعث سخت‌تر شدن مذاکرات شده‌اند.

پیام بلینکن

به نوشته پولتیکو، بلینکن در این نشست از این افراد خواسته است به منظور جلوگیری از نشت اطلاعات، گزارش‌های خود را به طور مستقیم به او تحویل دهند.

یکی از مقامات دولت آمریکا گفت دستورالعمل بلینکن به طور جدی به همه بخش‌های وزارت خارجه ابلاغ شده است.

"متیو میلر" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت که بلینکن در دستورالعمل خود به صراحت گفته است که درز دادن اطلاعات درباره مناقشات دیپلماتیک حساس به زیان منافع آمریکاست و می تواند کارها را پیچیده‌تر کند.

پولتیکو در گزارش خود تصریح کرده است که هشدار بلینکن از تشدید نگرانی در داخل دولت بایدن خبر می‌دهد و ثابت می‌کند که دولت بایدن از آن می ترسد که ادامه درز اطلاعات کار وزارت خارجه را سخت‌تر می‌کند آنهم در شرایطی که برخی مقامات، در اعتراض به سیاست آمریکا استعفا کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها