اعلام نروژ برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین

اعلام نروژ برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین
چهارشنبه 2 خرداد 1403 - 10:47

نخست وزیر نروژ در کنفرانسی خبری اعلام کرد که کشورش همسو با قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت، از 28 ماه می جاری کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «یوناس گار استور» نخست وزیر نروژ در سخنانی تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین وسیله‌ای برای یاری رساندن به قدرت‌های میانه‌ای است که تاثیر خود را در این نزاع طولانی از دست داده‌اند.

«یوناس گار استور» ضمن اعلام حمایت از راه حل تشکیل دو کشور، تاکید کرد که هدف تشکیل کشوری فلسطینی است که از نظر سیاسی منسجم باشد.

وی گفت به رسمیت شناختن کشور فلسطین ممکن است به ازسرگیری مذاکرات برای تحقق راه حل دو کشور منجر شود.

قبل از این نیز ایرلند اعلام کرده بود که امروز کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

در پی این تصمیم، رژیم صهیونیستی سفرای خود را در نروژ و ایرلند برای مشورت فراخوانده است.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به این تصمیم مدعی شد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط ایرلند و نروژ پیامی به جهان است مبنی بر اینکه تروریسم نتیجه می‌دهد.

"یسرائیل کاتس" همچنین ادعا کرده که به رسمیت شناختن کشور فلسطین حمایت از حماس و ایران است و حق "اسرائیل" برای دفاع از خود را نقض می‌کند.

او گفته اگر اسپانیا هم کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد، سفیر خود را از این کشور هم فرامی‌خوانیم.

در همین راستا، خبرگزاری آناتولی نیز گزارش داد که حسین الشیخ دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین ضمن تشکر از کشورهایی که فلسطین را به رسمیت شناخته و خواهند شناخت، تاکید کرد که این تنها راه تحقق ثبات، امنیت و صلح در منطقه است.

پربیننده ترین خبرها