پاسخ مصر به اتهام سی‌ان‌ان درباره دستکاری در پیشنهاد آتش‌بس

پاسخ مصر به اتهام سی‌ان‌ان درباره دستکاری در پیشنهاد آتش‌بس
پنج‌شنبه 3 خرداد 1403 - 00:23

مصر ادعای شبکه «سی‌ان‌ان» درباره دستکاری قاهره در پیشنهاد آتش‌بس غزه را تکذیب کرد و آن را اتهامی بی‌اساس به میانجیگران مذاکرات دانست.

العالم - مصر

«ضیاء رشوان» رئیس سازمان اطلاع‌رسانی مصر، شامگاه چهارشنبه، به ادعای برخی رسانه‌ها درباره میانجیگری قاهره در مذاکرات آتش‌بس غزه پاسخ داد.

شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان»، روز سه‌شنبه، به نقل از منابعی که آن‌ها را آگاه خوانده بود، مدعی شده بود مصر اوایل ماه می برخی شروط پیشنهاد آتش‌بس غزه را که به جنبش حماس ارائه شده بود، بدون در جریان قرار دادن واشنگتن و تل‌آویو دستکاری کرده است.

رشوان در پاسخ به این ادعا به رسانه‌های مصری گفت: «عجیب است که برخی رسانه‌ها به منابعی استناد می‌کنند که خود را آگاه می‌نامند و ما می‌خواهیم ببینیم آیا می‌توانند آنچه منتشر شده را به منابع رسمی خاصی در آمریکا و اسرائیل نسبت دهند یا خیر؟!»

این مقام مصری همچنین گفت که قاهره تعجب می‌کند که چرا برخی به دنبال بی‌احترامی به تلا‌ش‌های کشور مصر برای برقراری آتش‌بس در غزه هستند.او در ادامه اشاره کرد که برخی به صورت پی در پی به میانجیگران مذاکرات اتهام می‌زنند و یک بار قطر را متهم می‌کنند و بار دیگر مصر را.

شبکه سی‌ان‌ان همچنین در گزارش خود مدعی شده بود که طرف قطری اعلام کرده قاهره به صورت یکجانبه و بدون هماهنگی با کشور قطر در پیشنهاد مذاکرات دستکاری کرده است.

«ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر در پاسخ به این ادعا، روز چهارشنبه، خواستار توجه نکردن به گزارش برخی رسانه‌هایی شد که در تلاش برای تشکیک ایجاد کردن در تلاش‌های میانجیگران هستند.الانصاری که با خبرگزاری رسمی قطر (قنا) مصاحبه می‌کرد، گفت تمرکزها در این برهه حساس باید بر راه‌های پایان دادن به جنگ در نوار غزه متمرکز باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها