خاطرات خبرنگاری که شهید امیر عبداللهیان را در سفرها همراهی می کرد+فیلم

پنج‌شنبه 3 خرداد 1403 - 14:28

خبرنگار ایرانی با تشریح بخشی از خاطرات خود در همراهی با شهید حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه در سفرهای خارجی، بر تسلط زنده‌یاد امیر عبداللهیان بر مسائل منطقه و مهارت دیپلماتیک او در کنار پایبندی به اصول اخلاقی در برخورد با دیگران به ویژه خبرنگاران تأکید کرد.

العالم - ایران

هادی محمدی، روز پنجشنبه در حاشیه تشییع پیکر شهید حسین امیر عبداللهیان در ساختمان وزارت امور خارجه در تهران به خبرنگار العالم گفت: وی را از وقتی که معاون امور آفریقای وزارت امور خارجه بود، می شناختم. او کارشناس امور منطقه بود و به همین خاطر منطقه را به خوبی می شناخت و علاوه بر این از هوش سرشار، پشتکار و توانمندی های عالی دیپلماتیک برخوردار بود.

وی گفت شهید امیر عبداللهیان، انسانی با اخلاق بود و در هر برخوردی با دیگران با اینکه وزیر بود، در سلام کردن پیشدستی می کرد. ما در هر سفر، اخلاق خوب او را بیش از همیشه می شناختیم. مسائل مربوط به خبرنگاران مثل اسکان و پذیرایی و رفاه آنها را پیگیری می کرد و همیشه سعی می کرد خبرنگاران راحت باشند و هیچ کمبودی نداشته باشند.

هادی محمدی در ادامه گفت: من همراه ایشام 4 بار به سوریه سفر کردم. او هر بار خود را به زیارت حرم حضرت زینب (ع) و لو برای چند دقیقه ملزم می کرد. ما هم همراه ایشان به زیارت می رفتیم. یک بار که به مکه رفته بودیم اصرار می کرد که همه همراهان به زیارت بروند اما خودش نرفت من از ایشان پرسیدم چرا شما نمی روید، گفت وقتی که شرایط مساعد برای همه فراهم نباشد من هم به زیارت نخواهم رفت.

وی افزود: رفتار ایشان با وزیر خارجه سابق بسیار جالب و خاص بود و آقای جواد ظریف را استاد خود می دانست کما اینکه آقای ظریف هم خلوص نیت و مهارت کاری ایشان را تأیید می کرد.

این خبرنگار درباره حمایت شهید امیرعبداللهیان از محور مقاومت گفت: وقتی که به او می گویند "وزیر مقاومت" – همانطور که اسماعیل هنیه گفته بود – این توصیف دقیقا برازنده او بود. او یک بار آقای هنیه و آقای زیاد نخاله را با پرچم فلسطین به حضور پذیرفت و آنها را پشت همان میزی نشاند که وزاری خارجه می نشستند و خودش موقع کنفرانس خبری پشت سر هنیه ایستاد، وقتی از او علت را جویا شدیم، گفت می خواهیم به دنیا بگوییم که ایران همیشه حامی مسأله فلسطین است.

پربیننده ترین خبرها