231مین روز از حملات رژیم اشغالگر به غزه ... چشم‌ها به دیوان لاهه دوخته شده است

231مین روز از حملات رژیم اشغالگر به غزه ... چشم‌ها به دیوان لاهه دوخته شده است
جمعه 4 خرداد 1403 - 09:17

ارتش رژیم صهیونیستی در 231 مین روز پیاپی از 7 اکتبر سال گذشته تا امروز از زمین و دریا و هوا همچنان به حملات خود به غزه ادامه می‌دهد. در این حملات تا کنون 35800 فلسطینی به شهادت رسیده و 80011 نفر مجروح شده اند.

العالم - فلسطین اشغالی

دستور آتش‌بس

قرار است دادگاه بین المللی لاهه به عنوان عالی‌ترین مرجع قضایی وابسته به سازمان ملل، امروز (جمعه) حکم و دستور برقراری آتش‌بس در غزه را بر اساس تقاضای آفریقای جنوبی صادر و رژیم صهیونیستی را ملزم به برقراری آتش‌بس کند. پرتوریا در تلاش است که این دادگاه با صدور این حکم رژیم صهیونیستی را به توقف فوری همه عملیات‌ نظامی خود در غزه از جمله در شهر رفح ملزم کند.

از نظر میدانی هم مقاومت خسارت ها و تلفات سنگینی به نظامیان رژیم صهیونیستی وارد کرد. به اعتراف ارتش این رژیم درگیری اردوگاه جبالیا از سخت‌ترین جنگ‌های این رژیم است.

گردان های قسام، شاخه نظامی جنبش حماس ویدیویی را از اسارت فرمانده تیپ جنوبی لشکر غزه به نام "اساف حمامی" منتشر و اعلام کرد که وی در 7 اکتبر اسیر شده است.

تشکیل کمیته حقیقت‌یاب

"بنی گانتز" عضو شورای جنگی رژیم صهیونیستی دیروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد پیشنهادی را برای تشکیل کمیته حقیقت‎یاب در کابینه این رزیم مطرح خواهد کرد. هدف از تشکیل این کمیته تحقیق درباره حوادث 7 اکتبر سال گذشته است.

گانتز گفت: "پذیرفتن مسئولیت اتفاقی که رخ داده است، کافی نیست بلکه باید از آن درس بگیریم و تلاش کنیم چنین حادثه‌ای دیگر تکرار نشود."

آمار تلفات ارتش رژیم اشغالگر از اکتبر سال گذشته تا کنون به 634 نفر رسیده است که 282 نفر آنها از ابتدای عملیات زمینی این رژیم در 27 اکتبر کشته شده‌اند.

به اذعان ارتش رژیم اشغالگر از ابتدای تجاوزگری رژیم اشغالگر به غزه تا کنون 3573 نظامی زخمی شده‌اند که حال 554 نفر از آنها وخیم است.

گزارش لحظه به لحظه العالم از 231 مین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

22:20 | ویدیوی جدید قسام از سرنوشت اسرای سابق رژیم صهیونیستی و مقایسه سرنوشت اسرای 7 اکتبر با سرنوشت پیشینیانشان

اسیر

گردان های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس با انتشار تصاویری از اسرای سابق رژیم صهیونیستی نزد مقاومت فلسطین این سوال را مطرح کرد که آیا اسرای 7 اکتبر هم به سرنوشت این اسرا مبتلا خواهند شد؟

21:51 | تخریب گسترده شهرک‌های صهیونیست نشین با موشک‌های مقاومت اسلامی لبنان

تخریب

13:15 | آخرین تحولات شمال باریکه غزه در سیزدهمین روز:

مناطق غربی اردوگاه جبالیا به ویژه نزدیک قبرستان الفالوجا، ابوشرار و الفاخوره هدف حملات توپخانه ای رژیم اشغالگر قرار گرفت.

هشدار نسبت به عبور شهروندان از مدرسه شادیه ابوغزاله به سمت شرق، مدارس الفاخوره و شمال منطقه الجرن

ادامه حملات هواپیماهای رژیم اشغالگر به منازل شهروندان و شنیده شدن صدای چند حمله خشونت آمیز در طول شب درغرب اردوگاه جبالیا وشهادت ۵ نفر بر اثر بمباران منزل «الحواجری» در منطقه الفاخوره

نیروهای رژیم اشغالگر از تقاطع نصار در غرب تل الزعتر به سمت غرب بیمارستان کمال عدوان پیشروی کردند.

بیمارستان کمال عدوان به دلیل خطر نیروهای رژیم اشغالگر از خدمت رسانی خارج شد و به این ترتیب نیروهای اشغالگر فعالیت همه بیمارستان های استان شمالی غزه را فلج کردند.

شماری از شهدا همچنان در جاده های داخل اردوگاه جبالیا بر روی زمین افتاده اند و شدت تیراندازی اشغالگران مانع از رسیدن امدادگران به آنها می شود.

نیروهای رژیم اشغالگر برای سیزدهمین روز متوالی به محاصره شهر بیت حانون ادامه می دهند، بدون اینکه هیچ گونه مواد غذایی و دارویی به دست افراد محاصره کننده داخل آن برسد.

12:46 | ذکر «لا اله الا الله ولا نعبد الا ایاه مخلصین له الدین ... » بر زبان مجروحی که از زیر آوار بیرون کشیده می شود. این منزل متعلق به خانواده الحواجری است كه در حمله شب گذشته صهيونيست ها تخریب شده بود.

لااله الا الله

12:31 | یورش دوباره پلیس امریکا به محوطه دانشگاه کالیفرنیا و سرکوب دانشجویان تحصن کننده در حمایت از فلسطینی ها

یورش

10:35 | بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه از کار افتاد

منابع فلسطینی اعلام کردند که به علت حملات رژیم صهیونیستی، مرکز درمانی کمال عدوان در بیت لاهیا در شمال غزه از کار افتاده است.

09:58 | تظاهرات حمایت از فلسطین در اطراف دانشگاه کلمبیا در نیویورک

کلمبیا

08:27 | حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به حیفا

حیفا

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که بامداد امروز (جمعه) بندر حیفا در فلسطین اشغالی را با چند فروند پهپاد مورد هدف قرار داده است

07:40 | رسانه های رژیم اشغالگر : شلیک مستقیم موشک به سمت شهر صفد در شمال فلسطین اشغالی

موشک

درحال به روزرسانی ....

پربیننده ترین خبرها