تصویر جالب از انزوای رژیم صهیونیستی در لاهه که در فضای مجازی پرتکرار شده است

تصویر جالب از انزوای رژیم صهیونیستی در لاهه که در فضای مجازی پرتکرار شده است
شنبه 5 خرداد 1403 - 18:04

کاربران شبکه‌های اجتماعی عکسی از داخل سالن دیوان بین‌المللی دادگستری در جریان بررسی جلسه رای‌گیری در مورد پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی منتشر کرده‌اند.

العالم- فلسطین اشغالی

دیوان بین‌المللی دادگستری مستقر در لاهه، که رکن اصلی قضایی سازمان ملل محسوب می‌شود روز گذشته حکم داد رژیم اسرائیل باید عملیات نظامی خود در رفح در جنوب باریکه غزه را متوقف کند.

فعالان تصاویری از هیئت رژیم اسرائیل در این دادگاه منتشر، و آن را با تیمی که پشت هیات آفریقای جنوبی در داخل سالن دادگاه لاهه در روز جمعه ایستاده بودند، مقایسه کرده‌اند.

کاربری به نام "samsouma" در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است: در صحنه‌ای جنجالی و غیرقابل انتظار... اسرائیل به تنهایی در دادگاه کیفری ایستاده است و جهان پشت آفریقای جنوبی جمع شده‌ است. اتفاق زیبا در جنگ غزه این است که آن موفق شد اسرائیل را رژیمی مطرود و منزوی در جامعه جهانی قرار دهد. این دستاوردهای جنگ غزه است.. منزوی و دور شدن اسرائیل از جهان.

کاربر دیگری به نام "علی حاتم" نوشته است:‌ در دیوان بین‌المللی دادگستری... اسرائیل تنها مانده است... و جهان از شکایت آفریقای جنوبی حمایت می‌کند.

"نواف سلام" رئیس این دادگاه در بیان ماهیت این حکم تصریح کرد، رئیس برنامه جهانی غذا اعلام کرده قادر به ارسال کمک به رفح نیست و اقدامات موقت اتخاذ شده به طور کامل پاسخگوی پیامدهای تغییر وضعیت در باریکه غزه نیست.

رئیس دادگاه بین‌المللی دادگستری خاطرنشان کرد از نظر دیوان، توجیهات آسیب‌های وارده به فلسطینی‌ها می‌تواند منجر به آسیب‌های روزافزون شود، بنابراین حمله نظامی در رفح تحولی خطرناک تلقی می‌شود که بر رنج مردم می‌افزاید.

سلام تاکید کرد: ما متقاعد نشده‌ایم که اقدامات اخراج و سایر اقدامات اسرائیل درخصوص افزایش امنیت غیرنظامیان، برای کاهش خطرات عملیات در رفح کافی باشد. حمله به شهر رفح باعث افزایش رنج فلسطینی‌هایی شده است که پیش از این به دلیل هجوم ۸۰۰ هزار آواره به این شهر در پی حملات رژیم صهیونیستی، در شرایط شکننده‌ای به سر می‌بردند.

رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری گفت: اوضاع انسانی ساکنان غزه از زمان آخرین دستور صادر شده در ماه ژانویه وخیم‌تر شده است. با تصویب ۱۳ رای قضات، تمامی دستورات قبلی موید اجرای فوری است.

پربیننده ترین خبرها