گزارشی از شکنجه و سرکوب شدید اسرای فلسطینی

گزارشی از شکنجه و سرکوب شدید اسرای فلسطینی
يکشنبه 6 خرداد 1403 - 21:02

منابع فلسطینی از سرکوب شدید اسرای فلسطینی محبوس در زندان عصیون به خاطر اعتراض به غذای غیر بهداشتی،‌ از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، سایت "فلسطین الیوم" با درج گزارشی که اداره امور زندانیان وآزادگان فلسطینی امروز (یکشنبه) آنرا منتشر کرده، خاطرنشان کرد: "زندانبانان صهیونیست در زندان "عصیون" اسرای فلسطینی را به دنبال اعتراض آنها به سرو غذای غیر بهداشتی، به شدت سرکوب کرده اند".

کمیسیون امور زندانیان به نقل از یکی از وکلای خود تصریح کرد: واحدهای سرکوب، اسرای فلسطینی را در دو اتاق در زندان "عصیون" به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده اند، زیرا آنها از خوردن غذایی که به زمین ریخته شده و پر از خاک و کثافت است، خودداری کرده اند.

این وکیل دادگستری اظهار داشت: "شمار زندانیان فلسطینی در زندان "عصیون" 115 نفر است که در 15 اتاق توزیع شده‌اند، و در روزهای شنبه و چهارشنبه هر هفته مورد سرکوب گسترده قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: سربازان اداره این زندان در این دو روز به بهانه ی بازرسی با فریاد و ناسزا وارد اتاق‌ها می‌شوند و زندانیان را مجبور به برهنه شدن کامل می‌کنند.

وکیل کمیسیون امور زندانیان همچنین گزارش داد که "گواهی بازداشت شدگان تأیید می کند که تعدادی از آنها بارها به دلیل سوء تغذیه و کمبود آب به کما رفته اند و برخی از آنان از بیماری های دستگاه گوارش، ضعف سیستم ایمنی بدن و کاهش وزن شدید رنج می برند زیرا آب آشامیدنی آنان گرم و پر از ناخالصی است و غذاهای سرد بسیار کم حجم و بدبو به آنان داده می شود".

در همین رابطه، کمیسیون اسرای فلسطینی اشاره کرد که وکلای این اداره متوجه شیوع بیماری های پوستی همچون "گال"، در بین زندانیان زندان "مجدو" شده اند که دلیل آن نبود شرایط استحمام و مواد بهداشتی شخصی مانند صابون و شامپو و کمبود لباس و لوازم شخصی گزارش شده است.

از سوی دیگر اداره امور زندانیان به وخیم بودن وضعیت سلامتی زندانی "معتصم امین عرمان" اهل شهر "عین یبرود" در "رام الله" اشاره کرده و می گوید که وی از بیماری کبد رنج می برد و دچار حملات شدید صرع می شود".

به گفته این کمیسیون، "عرمان" در دوره اول بازداشت خود مورد شکنجه سربازان اشغالگر قرار گرفته بود و قرار بود قبل از دستگیری مجدد تحت سی تی اسکن مغز و قفسه سینه قرار گیرد.

این مقام فاش کرد که اداره زندان ریمون "محمود ابو ورده"، زندانی دیگری را که مبتلا به سرطان است از زمان بازداشتش در 19 اکتبر 2023 چندین بار مورد ضرب و شتم قرار داده که منجر به ایجاد کبودی و زخم‌هایی در سر و دست‌هایش شده و هرگز هم مورد درمان قرار نگرفته است".

"ابو ورده" به وکیل کمیسیون گفت که "از یک توده سرطانی در کلیه خود رنج می برد و قرار بوده در پایان اکتبر گذشته تومور را خارج کنند، اما دستگیری او مانع از این امر شده است."

وی اظهار داشت که نیاز به نوعی روش درمانی قلب دارد، اما مدیریت زندان عمدا به وضعیت وی توجهی نکرده و علیرغم وخیم بودن وضعیت سلامتی اش، در مورد درمان پزشکی او غفلت می کنند.

دیگر زندانیان "ریمون" نیز در ملاقات با وکیل کمیسیون، گفته اند که مواد غذایی که به آنها داده می شود از نظر کمی و کیفی بسیار بدتر شده و با وجود گرمای شدید زندان، لباس تابستانی برای زندانیان وجود ندارد، و اعمال مجازات ها در موردشان که از هفتم اکتبر شروع شده هنوز سر جای خود باقی است و ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها