انتقاد شدید وزیر دفاع ایتالیا از حملات رژیم صهیونیستی به غزه

انتقاد شدید وزیر دفاع ایتالیا از حملات رژیم صهیونیستی به غزه
دوشنبه 7 خرداد 1403 - 14:00

«گیدو کروستو»، وزیر دفاع ایتالیا، با اشاره به کشتار فاجعه‌بار جدید ارتش رژیم صهیونیستی در شهر رفح تصریح کرد: این حملات دیگر قابل توجیه نیست.

العالم - اروپا

به نقل از «دیلی میل»، گیدو کروستو، در یک مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری اسکای تی‌جی ۲۴ کشورش تاکید کرد: وضعیت سختی وجود دارد که در آن مردم فلسطین بدون توجه به حقوق مردان، زنان و کودکان بی‌گناهی که هیچ ارتباطی با حماس ندارند تحت فشار قرار می‌گیرند و این دیگر قابل توجیه نیست.

دیلی میل این اظهارات را "یکی از انتقادی‌ترین مواضع رم علیه اسرائیل" طی چند ماه اخیر توصیف کرده است.

این در حالی است ایتالیا پیش از این بارها ادعا کرده بود که (رژیم) اسرائیل حق دارد از خود در برابر حماس دفاع کند. هفته گذشته نیز، رم تصمیم دادستان دادگاه بین‌المللی کیفری در مورد صدور حکم بازداشت برای رهبران اسرائیلی را «غیرقابل قبول» توصیف کرده بود.

روز شنبه، جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا و آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه این کشور با محمد مصطفی نخست وزیر فلسطین در رم دیدار و بر حمایت خود از آتش بس در این باریکه و آزادی اسرای اسرائیلی تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی نیمه شب گذشته با حمله به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه، دستکم ۴۱ فلسطینی از جمله زنان و کودکان را شهید و ده ها نفر دیگر را زخمی کرد.

اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه و منطقه الزرقا در مرکز شهر غزه نیز طی نیمه شب گذشته تا بامداد امروز شاهد حملات ارتش رژیم صهیونیستی و شهید و زخمی شدن شمار دیگری از فلسطینیان بود.

اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه نیز شاهد حملات ارتش رژیم صهیونیستی بود.

قایق های جنگی ارتش رژیم صهیونیستی نیز صبح امروز دوشنبه ساحل النصیرات و منطقه الزهراء در مرکز نوار غزه را هدف قرار دادند.

پربیننده ترین خبرها