پاسخ تنبیهی رژیم صهیونیستی به اسپانیا بدنبال به رسمیت شناختن فلسطین

پاسخ تنبیهی رژیم صهیونیستی به اسپانیا بدنبال به رسمیت شناختن فلسطین
دوشنبه 7 خرداد 1403 - 14:28

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به اقدام اسپانیا در به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی، صبح امروز (دوشنبه) اعلام کرد که کنسولگری اسپانیا در قدس اشغالی از هرگونه فعالیت یا ارائه خدمات به فلسطینی ها در کرانه غربی منع شده است.

العالم-فلسطین شغالی

به گزارش العربی الجدید، براساس بیانیه وزارت خارجه رژ‌یم صهیونیستی این تصمیم اول ژوئن اجرایی خواهد شد.

یسرائیل کاتس وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل تهدید کرد که اگر کنسولگری اسپانیا در قدس اشغالی این تصمیم را اجرا نکند، این وزارتخانه تصمیمات و تدابیر جدی تری اتخاذ خواهد کرد.

وی افزود: من امروز تدابیر تنبیهی اولیه ضد کنسولگری اسپانیا را در پی به رسمیت شناخته شدن دولت فلسطینی از سوی اسپانیا به اجرا گذاشتم.

کاتس روز گذشته در اعتراض به اقدام مادرید در به رسمیت شناختن دولت فلسطینی ویدیویی با عنوان «حماس: اسپانیا تشکر» منتشر کرد که این امر خشم اسپانیا را برانگیخت.

این ویدیو دربرگیرنده تصاویری از توفان الاقصی و صحنه هایی از پایکوبی ملی اسپانیایی ها است که وزیر خارجه اسپانیا در واکنشی به این ویدیو آن را «چندش آور» توصیف کرد.

نروژ، ایرلند و اسپانیا ۲۲ مه (دوم خرداد) از تصمیم خود برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین خبر دادند و قرار است این تصمیم فردا (سه شنبه) به صورت رسمی اجرا شود.

کاتس جمعه گذشته اعلام کرده بود که تصمیم گرفته است رابطه ی بین کنسولگری اسپانیا در قدس اشغالی را با فلسطینی ها قطع و این کنسولگری را از ارائه ی خدمات به فلسطینی ها منع کند.

پربیننده ترین خبرها