مذاکرات آتش‌بس در غزه امروز از سرگرفته می‌شود

مذاکرات آتش‌بس در غزه امروز از سرگرفته می‌شود
سه شنبه 8 خرداد 1403 - 08:10

منابع عبری اعلام کردند مذاکرات درباره آتش‌بس در غزه امروز در قاهره از سر گرفته می‌شود.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه عبری "یدیعوت آحارونوت" به نقل از یکی از مقامات تیم مذاکره‌کننده نوشت: "نکته اصلی اختلاف در مورد توافق تبادل اسرا همچنان پایان دادن به جنگ است".

یدیعوت آحارونوت همچنین اشاره کرد که یکی از مقامات مذاکره‌کننده از اینکه حماس بر توقف کامل عملیات در رفح قبل از ورود به هرگونه مذاکره پافشاری و اصرار کند ابراز نگرانی کرده است.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی روز گذشته اعلام کرد "اسرائیل روز سه‌شنبه (امروز) پیشنهاد خود را برای توافق مبادله و توقف درگیری با جنبش حماس به میانجیگران تحویل خواهد داد".

در این میان وب‌سایت "اسرائیل ۲۴" گزارش داد که جنبش مقاومت حماس پس از حمله هوایی یکشنبه‌شب اشغالگران صهیونیست به رفح که منجر به شهادت ده‌ها فلسطینی شد، از انجام هرگونه مذاکره درباره آزادی گروگان‌ها خودداری کرده است.

"اسامه حمدان" از رهبران حماس، روز دوشنبه طی یک کنفرانس مطبوعاتی در بیروت گفت: "حملات هوایی مستمر رژیم اشغالگر و سنگ‌اندازی آن( در روند مذاکرات) بدین معناست که این رژیم یا جنازه گروگان‌هایش را بازخواهد گرفت و یا اصلا هرگز باز نخواهد گرداند".

وی افزود: "اسرائیل زندانیان خود را جز با شرایطی که به میانجی‌ها ارائه کرده‌ایم باز نمی‌گرداند".

این مقام جنبش حماس "اشغالگران صهیونیست را مسئول هر آنچه که کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو علیه غیرنظامیان فلسطینی انجام می‌دهد" دانست و گفت: رژیم "اسرائیل" با قتل‌عام کودکان و زنان از قبول شکست خود در مقابله با مقاومت طفره می‌رود".

پربیننده ترین خبرها