قتل‌عام "تل السلطان" رفح جنایتی آمریکایی است

قتل‌عام
سه شنبه 8 خرداد 1403 - 08:59

شامگاه یکشنبه در جریان بمباران چادرهای آوارگان منطقه تل السلطان در شمال غرب رفح، 45 فلسطینی شهید و ده‌ها تن زخمی شدند که بیشتر آنها زن و کودک بودند. این بمباران در مناطقی صورت گرفت که رژیم اشغالگر ادعای امن بودن آن را داشت.

العالم - فلسطین اشغالی

- اکثر تحلیلگران سیاسی انتظار داشتند که "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر و رهبران جنگ رژیم صهیونیستی، به تلافی عملیات قهرمانانه مقاومت اسلامی در اردوگاه جبالیا واقع در شمال غزه، قتل‌عام جدیدی را علیه غیرنظامیان، به ویژه کودکان و زنان، در غزه انجام دهند چرا که مقاومت 16 نفر از اعضای نخبه نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی را به داخل تونلی کشید و هنگام ورود یک نیروی پشتیبانی، با مواد منفجره به آنجا حمله کرد. همه اعضای این گروه کشته ، زخمی و اسیر شدند و همه تجهیزات نظامی‌شان ضبط شد. این عملیات قهرمانانه نادرستی ادعاهای نتانیاهو در مورد حذف حماس را آشکار کرد و متأسفانه همانطور که تحلیلگران انتظار داشتند، نتانیاهو انتقام شکست خود را از کودکان و زنان غزه گرفت.

- این کشتار وجدان جهانیان را به شدت تکان داد و افکار عمومی جهانی بیشتر درست بودن تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری و دیوان کیفری بین‌المللی را دریافتند زیرا همه با با چشمان خود دیدند که چگونه نتانیاهو چند ساعت پس از ارتکاب قتل‌عام با وقاحت و گستاخی تمام اعلام کرد: «آنچه در رفح اتفاق افتاد یک "اشتباه" بود.» وی همچنین تاکید کرد که او نه تنها عقب‌نشینی نخواهد کرد، بلکه قصد ندارد جنگ را قبل از دستیابی به تمام اهداف آن پایان دهد و هزار دادستان در لاهه نیز نمی‌توانند او را متوقف کنند.

- نکته قابل توجه این است که نتانیاهو به دلیل ارتکاب جنایات علیه بشریت و جنایات جنگی 8 ماهه در غزه، تحت تعقیب دیوان بین‌المللی کیفری است اما جرأت می‌کند با زیرپا گذاشتن قوانین بین‌المللی و جامعه جهانی، بی‌پروا دستور کشتار رفح را صادر کند و بدون کوچک‌ترین نگرانی از بابت خشم جهانی یا قوانین بین‌المللی با صدای بلند تاکید می‌کند که به ارتکاب جنایت و قتل‌عام ادامه خواهد داد.

- نتانیاهو با تکیه بر کدام قدرت، مواضع و اظهارات رهبران کشورهای متحد با رژیم صهیونیستی و خواستار توقف کشتار رفح و تجاوزات به غزه، را نادیده می‌گیرد. حمایت از نتانیاهو از کجا سرچشمه می‌گیرد که وی به درخواست‌های مبنی بر توقف جنگ از سوی متحدانی همچون اتحادیه اروپا، "آنالنا باربوک" وزیر امور خارجه آلمان، "امانوئل ماکرون" رئیس‌جمهور فرانسه و ... هیچ اعتنایی نکرد.

- پاسخ همه این سوالات را می‌توان در یک کلمه خلاصه کرد: "حمایت آمریکا!" پر واضح است که اگر سرکرده تروریسم جهانی، فرماندهی تجاوز به غزه را بر عهده نداشت، نتانیاهو جرات نمی‌کرد جهان را به چالش بکشد، زیرا او کوچکتر از آن است که قوانین بین‌المللی، جامعه بین‌المللی، دادگاه‌های بین‌المللی و رهبران جهان را نادیده بگیرد. حمایت بی‌حد و مرز، کنار زدن قوانین بین‌المللی و استفاده از حق وتو توسط واشنگتن منجر به گستاخی نتانیاهو شده است که جرأت می‌کند همانند اراذل و لوباش رفتار کند و به قوانین بین‌المللی کاملا بی‌اعتنا باشد.

پربیننده ترین خبرها