آنروا: یک میلیون فلسطینی رفح آواره شده‌اند

آنروا: یک میلیون فلسطینی رفح آواره شده‌اند
سه شنبه 8 خرداد 1403 - 13:56

در پی تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در جنوب غزه، آنروا اعلام کرد که دست‌کم یک میلیون فلسطینی مجبور به فرار از رفح شده‌اند.

العالم - فلسطین اشغالی

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) روز گذشته اعلام کرد که در سه هفته گذشته، حدود یک میلیون فلسطینی در پی تداوم حملات رژیم صهیونیستی، از شهر رفح واقع در جنوب غزه آواره شده‌اند.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، آنروا در بیانیه‌ای که بر روی شبکه «ایکس» نوشت «در سه هفته گذشته، حدود یک میلیون نفر از رفح گریخته‌اند».

این نهاد سازمان ملل ادامه داد که فرار جمعی مردم رفح در شرایطی صورت می‌گیرد که «در بحبوحه بمباران و فقدان غذا و آب،هیچ جای امنی برای رفتن ندارند».

آنروا همچنین هشدار داد که امدادرسانی و محافظت از مردم رفح «تقریباً غیرممکن» است و خواستار آتش‌بس فوری شد.

قبل از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به رفح در تاریخ 6 می (17 اردیبهشت)، این شهر محل زندگی بیش از 1.5 میلیون آواره فلسطینی بود که پس از تجاوزات هفتم اکتبر رژیم صهیونیستی به غزه، به این شهر پناه برده بودند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه، حملات خمپاره‌ای و بمباران رفح را تشدید کرد و هزاران فلسطینی مجبور شدند از غرب رفح به سمت خان یونس و مناطقی در مرکز باریکه غزه فرار کنند.

رژیم صهیونیستی علی‌رغم قطعنامه شورای امنیت مبنی بر درخواست آتش‌بس فوریف به جنایات در غزه ادامه می‌دهدو تاکنون دست‌کم 36 هزار و 50 فلسطینی را در غزه به شهادت رسانده که اکثر آن‌ها زن و کودک هستند.

پربیننده ترین خبرها