کاخ سفید: حمایت بایدن از اسرائیل تغییر نمی‌کند

کاخ سفید: حمایت بایدن از اسرائیل تغییر نمی‌کند
چهارشنبه 9 خرداد 1403 - 00:28

علی‌رغم افزایش خشم عمومی از حملات اسرائیل در رفح جان کربی، سخنگوی کاخ سفید گفت دولت جو بایدن قصدی برای تغییر سیاست‌های خود در قبال اسرائیل ندارد.

العالم - آمریکا

او در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا حمله روز یکشنبه اسرائیل در رفح عبور از خط قرمزهای بایدن محسوب نمی‌شود گفت: «هیچ تغییری در سیاست‌ها رخ نداده که بخواهم اعلام کنم. باید ببینیم تحقیقات اسرائیلی‌ها به چه نتایجی می‌رسد.»

کربی گفت دولت بایدن هنوز با حمله زمینی گسترده اسرائیل در رفح مخالف است. او مدعی شد که ایالات متحده هنوز شاهد چنین حمله‌ای نبوده است. جان کربی تأکید کرد در صورتی که چنین حمله‌ای انجام شود بایدن درباره حمایت از اسرائیل تصمیم خواهد گرفت. او اضافه کرد: «دولت بایدن نگران است نحوه انجام عملیات‌ها توسط اسرائیل باعث انزوای بیشترش در دنیا شده است.»

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شب یکشنبه گذشته به چادرهای آوارگان در نزدیکی انبارهای آژانس آنروا در شهر رفح حمله کردند که طی این حمله، بیش از ۴۰ فلسطینی شهید و ده‌ها نفر زخمی شده بودند.

این در حالی است که در دویست و سی و پنجمین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه، شمار شهدا در مجموع به ۳۶ هزار و ۹۶ نفر افزایش یافته و تعداد مجروحان نیز به ۸۱ هزار و ۱۳۶ نفر رسیده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها