استعفای سومین مسئول آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل

استعفای سومین مسئول آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل
چهارشنبه 9 خرداد 1403 - 10:13

واشنگتن پست آمریکا نوشت که یکی از مسئولان وزارت خارجه در اعتراض به حمایت کشورش از اسرائیل در قتل‌عام فلسطینیان غزه استعفا کرد.

العالم - آمریکا

روزنامه «واشنگتن پست» امروز (چهارشنبه) به نقل از مسئولان آمریکایی اعلام کرد شب گذشته (سه‌شنبه شب) یکی از مسئولان ارشد وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ علیه غزه استعفا کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، واشنگتن پست در این باره نوشت که این مسئول مستعفی «استیسی گیلبرت» است که در دفتر اسکان، آوارگان و مهاجرت وزارت امور خارجه آمریکا کار می‌کرد.

گیلبرت درباره این اقدام خود اعلام کرد که وزارت امور خارجه آمریکا در نتیجه‌گیری و گفتن اینکه رژیم صهیونیستی مانع رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه شده، اشتباه کرده است.

قبل از این نیز یک مسئول ارشد یهودی در وزارت کشور آمریکا در اعتراض به حمایت کشورش از جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه استعفا داده بود. همچنین، الجزیره چند هفته پیش هم اعلام کرد یک افسر ارشد ارتش آمریکا ـ با درجه سرگردی ـ در نامه‌ای به همکارانش استعفای خود را به خاطر حمایت‌های بی‌قید و شرط آمریکا از رژیم صهیونیستی اعلام کرده است.

هاله غریط، سخنگوی عرب‌زبان وزارت امور خارجه آمریکا نیز ماه گذشته در اعتراض به سیاست‌های دولت این کشور در قبال جنگ علیه غزه استعفا داد.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت نوار غزه روز گذشته اعلام کرد که شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی از آغاز تجاوز به غزه طی نزدیک به هشت ماه گذشته، به 36096 شهید و 81136 مجروح افزایش یافت.

رژیم اسرائیل طی سه روز اخیر چادرهای آوارگان فلسطینی در غرب شهر رفح را در دو نوبت هدف قرار داده که بار اول منجر به شهادت 45 تن و زخمی شدن بیش از 300 تن شد و در حمله دوم نیز که دیروز بود، بیش از 20 نفر به عنوان آمار اولیه به شهادت رسیدند. آمریکا علی رغم این جنایت‌ها به حمایت‌های سیاسی و تسلیحاتی از این رژیم اشغالگر ادامه می‌دهد و بیش از دو بار جلوی قطعنامه شورای امنیت در محکومیت این اقدامات و نیز به رسمیت شناختن کشور فلسطین را وتو کرده است.

پربیننده ترین خبرها