فرانسه: حمله اسرائیل به رفح طبق حکم دیوان لاهه باید متوقف شود

فرانسه: حمله اسرائیل به رفح طبق حکم دیوان لاهه باید متوقف شود
چهارشنبه 9 خرداد 1403 - 16:58

نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل از انفعال شورای امنیت در قبال جنگ غزه انتقاد کرد و گفت که شورای امنیت نباید فقط حرف بزند.

العالم - اروپا

نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل هم از انفعال شورای امنیت درباره جنگ در غزه انتقاد کرد و گفت که «شورای امنیت باید فراتر از حرف برود و برای پایان دادن به جنگ در غزه اقدام عملی کند.»

براساس گزارش آناتولی، "نیکلاس دو ریویر" شب گذشته بعد از یک جلسه پشت درهای بسته در نیویورک به خبرنگاران گفت، شورای امنیت نباید فقط حرف بزند بلکه باید اقدام کند.

نماینده فرانسه با تاکید بر نیاز به آتش بس فوری در غزه و لزوم آزادی گروگان‌ها گفت که فرانسه حمله روز یکشنبه ارتش اسرائیل به اردوگاه آوارگان که دست‌کم 45 کشته برجا گذاشت را محکوم کرده است.

با وجود کشته شدن بیش از 36 هزار نفر در غزه و حملات اخیر رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان در رفح که خشم جامعه بین‌المللی را برانگیخته است ارتش رژیم صهیونیستی در حال تشدید دامنه حملات خود در جنوب غزه است؛ جاییکه بیش از یک میلیون آواره به آن پناه برده بودند.

24 مه دادگاه لاهه در حکمی که براساس شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی صادر شده از اسرائیل خواست عملیات نظامی خود در رفح را فورا متوقف کند و گذرگاه‌های مرزی برای انتقال کمک‌های بشردوستانه را باز کند.

وی اضافه کرد که عملیات نظامی اسرائیل طبق حکم دیوان بین‌المللی دادگستری باید متوقف شود.

دو ریویر با اشاره به تعهد فرانسه به "کشور مستقل برای فلسطینیان"، افزود: زمان آن فرا رسیده است که شورای امنیت اقدام کند و قطعنامه جدیدی تصویب کند.

وی همچنین گفت که شورای امنیت باید وظایف خود را به طول کامل انجام دهد.

فارس

پربیننده ترین خبرها