سی ان ان: در حملات اسرائیل به رفح از مهمات ساخت آمریکا استفاده شده است

سی ان ان: در حملات اسرائیل به رفح از مهمات ساخت آمریکا استفاده شده است
چهارشنبه 9 خرداد 1403 - 12:02

شبکه خبری سی ان ان آمریکا طی گزارشی اذعان کرد: تحلیل ویدئوی مربوط به حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاه رفح و مصاحبه با کارشناسان سلاح های انفجاری نشان می دهد که در حمله مرگبار اخیر اسرائیل به چادرهای آوارگان فلسطینی در رفح از مهمات آمریکایی استفاده شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر گزارش سی ان ان، ویدئویی که بدست این شبکه خبری رسیده نشان می دهد در حمله یکشنبه اسرائیل به اردوگاه آوارگان در رفح بخش هایی از چادرها دچار آتش شدند و تعداد زیادی از زنان، مردان و کودکان با ترس و وحشت به دنبال مکانی امن در پی این حمله شبانه بودند. همچنین اجساد سوخته شده از جمله اجساد کودکانی که تلاش می شد از سوی امدادگران از زیر آوارها بیرون کشیده شود، مشاهده می شود.

براساس گزارش وزارت بهداشت غزه و پزشکان فلسطینی، این حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان در جنوب غزه باعث شهادت دستکم ۴۵ نفر و زخمی شدن ۲۰۰ نفر شد.

حملات رژیم صهیونیستی به رفح که پناهگاه حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار فلسطینی آواره است محکومیت شدید بین المللی را برانگیخت و سازمان های بین المللی، گروه های امداد رسان و تعداد زیادی از دولت ها از رژیم صهیونیستی خواستند فورا به حملات خود پایان دهد.

سی ان ان نوشت: تانک های (رژیم) اسرائیل روز سه‌شنبه برای اولین بار در جنگ ۷ ماهه اسرائیل علیه حماس در حال پیشروی به سمت رفح مشاهده شدند که مرحله جدیدی از حملات مخرب و جنجال برانگیز اسرائیل را نشان می دهد.

این رسانه افزود: با این حال دولت جو بایدن سیاست خود را در قبال رژیم اسرائیل تغییر نداده و معتقد است که حملات رفح هنوز از خط قرمزی که می تواند حمایت آمریکا از این رژیم را تغییر دهد، عبور نکرده است.

این درحالیست که بایدن در اوایل ماه جاری در مصاحبه با سی ان ان مدعی شده بود که اجازه نمی دهد برخی از سلاح های آمریکایی در حمله به رفح استفاده شود.

به گفته کارشناسان سلاح های انفجاری که ویدئوهای ارسالی را برای سی ان ان تحلیل کرده اند، در یکی از ویدئوها که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده و سی ان ان اعلام کرده آن را با جزییات دیگری از جمله تابلوی ورودی به اردوگاه و کاشی های روی زمین مطابقت داده است و انتهای یک بمب آمریکایی با قطر کوچک موسوم به GBU-۳۹ مشاهده می شود.

سی ان ان نوشت: سابرینا سینگ معاون سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون در نشست مطبوعاتی روز سه شنبه با خبرنگاران، به درخواست ها برای اظهارنظر درباره مهمات مورد استفاده در حملات رفح پاسخی نداد و به این موضوع بسنده کرد که نمی داند از چه مهماتی در این حمله استفاده شده و پاسخگویی به این سوال را به مقامات اسرائیلی ارجاع داد.

این رسانه با استناد بر داده‌های موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم (SIPRI) افزود: ایالات متحده مدتهاست که بزرگترین تامین‌کننده تسلیحات (رژیم) اسرائیل است و این حمایت ها علی‌رغم فشارهای سیاسی فزاینده بر دولت بایدن در مورد حمله به غزه ادامه داشته است.

پربیننده ترین خبرها