استعفای ۲ مقام آمریکایی دیگر در اعتراض به تداوم حمایت دولت بایدن از رژیم صهیونیستی

استعفای ۲ مقام آمریکایی دیگر در اعتراض به تداوم حمایت دولت بایدن از رژیم صهیونیستی
پنج‌شنبه 10 خرداد 1403 - 20:34

دو مقام آمریکایی در اعتراض به دولت جو بایدن به خاطر خودداری از بیان حقیقت درباره ممانعت رژیم صهیونیستی از انتقال کمک‌ها به فلسطینی ها استعفا دادند.

العالم - آمریکا

روزنامه گاردین نوشت: الکساندر اسمیت پیمانکار آژانس توسعه بین المللی آمریکا موسوم به «یو اس اید» گفت، هفته گذشته زمانی که در آخرین لحظه سخنرانی وی درباره مرگ و میر زنان و کودکان فلسطینی توسط ریاست این آژانس آمریکایی لغو شد، به او دو گزینه پیشنهاد شد استعفا دهد یا اخراج شود.

اسمیت به عنوان مشاور ارشد در امور سلامت روان، جنسیت، سلامت کودکان و تغذیه بعد از چهار سال خدمت در این آژانس آمریکایی تصمیم گرفت استعفا دهد. وی در نامه استعفای خود به سامانتا پاور ریاست آژانس توسعه بین المللی آمریکا از رویکرد ناهماهنگ این سازمان امریکایی کشورها و بحران های انسانی مختلف و رفتار کلی با فلسطینی ها انتقاد کرد.

وی در این نامه نوشت: نمی توانم فضایی را تحمل کنم که برخورد انسانی با برخی از افراد نمی شود و یا اصول جنسیت و حقوق بشر فقط درباره برخی از افراد اعمال می شود و دیگران بسته به نژاد آنها از آن محروم می شوند.

استیسی گیبلرت یکی دیگر از مقامات وزارت امور خارجه در دفتر جمعیت، پناهندگان و مهاجرت نیز در استعفای دیگری ایمیلی برای همکارانش ارسال کرد و علت استعفای خود را گزارشی رسمی اعلام کرد که در آن ادعا شده اسرائیل در مسیر کمک ها و انتقال مایحتاج غذایی به غزه ایجاد مانع نکرده است.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، گیلبرت به ویژه به گزارش رسمی وزارت خارجه آمریکا به کنگره انتقاد داشت که در آن بیان می شد رژیم اسرائیل در ماه های اول جنگ غزه به طور کامل همکاری نکرده اما به تازگی به شکل قابل توجهی دسترسی به کمک های انسان دوستانه را افزایش داده است.

گاردین نوشت: استعفای اسمیت و گیلبرت تعداد کل مقامات دولت بایدن را که به طور علنی در اعتراض به سیاست آمریکا در قبال غزه استعفا داده اند به ۹ نفر رساندند، اگر چه که جاش پل، اولین مقامی که استعفا داد، گفته است دستکم ۲۲ نفر دیگر بی سر و صدا و بدون اعلام عمومی پست خود را ترک کرده اند.

به گزارش ایرنا، استعفای مقامات آمریکایی در حالی صورت می‌گیرد که قحطی در غزه در حال گسترش است و تنها مقدار کمی از کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه‌های زمینی تحت کنترل رژیم اسرائیل به این منطقه می‌رسد.

پربیننده ترین خبرها