گفتگوی تلفنی علی باقری با وزیر خارجه عربستان درباره مراسم حج و تحولات غزه

گفتگوی تلفنی علی باقری با وزیر خارجه عربستان درباره مراسم حج و تحولات غزه
جمعه 11 خرداد 1403 - 18:57

علی باقری در  گفت و گوی تلفنی با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی، از پیام‌های تسلی بخش مقامات عالی عربستان سعودی به ویژه تماس تلفنی ولیعهد این کشور با دکتر مخبر سرپرست ریاست جمهوری کشورمان و حضور دو هیات عالی رتبه از عربستان سعودی در آیین بزرگداشت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه شهید کشورمان تشکر کرد.

العالم - ایران

سرپرست دستگاه دیپلماسی با قدردانی از اقدامات عربستان در ارائه تسهیلات به حجاج کشورمان در مکه و مدینه و تشکر از همکاری خوب و سازنده وزارت حج عربستان سعودی با سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران، بر آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با عربستان سعودی برای برگزاری هرچه موفق تر مناسک حج امسال تاکید کرد و لزوم استمرار همکاری‌های خوب کنسولی میان دو کشور را یادآور شد.

سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در باريكه غزه به ویژه در رفح افزود : طی روزهای اخیر شاهد حوادثی تلخ و فاجعه بار علیه آوارگان فلسطینی در منطقه رفح بودیم که طی آن ده‌ها زن و کودک بی‌گناه، بی‌دفاع و مظلوم به شهادت رسیدند.

باقری افزود: این حملات وحشیانه برگ ننگین دیگری بر پرونده قطور جنایات رژیم خبیث و سفاک صهیونیستی افزود و رژیم اشغالگر قدس در تمامی عرصه‌های بین‌المللی از جمله عرصه سیاسی، حقوقی‌ بین‌المللی و دیپلماسی عمومی دچار شکست‌هایی بی‌سابقه‌ گردیده است. در عین حال تلاش می‌کند تا از طریق جنایت در رفح آن را جبران کند.

سرپرست وزارت امور خارجه تاکید کرد: امروز حمایت از مردم مظلوم فلسطین در غزه و به طور خاص در رفح، وظیفه دینی و اسلامی همه ماست و لازم است کشورهای اسلامی و منطقه با همکاری یکدیگر به اقدامات عملی در این خصوص بپردازند.

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی نیز در این گفتگوی تلفنی با ابراز خرسندی از حضور حجاج ایرانی در مناسک حج امسال تاکید کرد: تلاش می کنیم همه تسهیلات لازم را برای حجاج ایرانی فراهم کنیم.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی با اشاره به حوادث تلخ در غزه و منطقه رفح بیان کرد: اسرائیل برای اقدامات جنایت بارش هیچ حد و مرزی را نمی‌شناسد.

دو طرف در پایان گفتگوی خود بر ادامه رایزنی‌ها بین دو کشور تاکید کردند.

پربیننده ترین خبرها