سازمان ملل : اسرائیل به وظایف قانونی خود عمل نمی کند

سازمان ملل : اسرائیل به وظایف قانونی خود عمل نمی کند
جمعه 11 خرداد 1403 - 20:51

سازمان ملل با اعلام اینکه کمک های انسان دوستانه ای که به رفح وارد می شود، به دست ساکنان این منطقه نمی رسد. رژیم صهیونیستی را به انجام ندادن وظایف قانونی خود متهم کرد.

العالم ـ‌ فلسطین اشغالی

«ینس لارکی»، سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه امروز (جمعه) در کنفرانس خبری سازمان ملل در ژنو گفت:‌ کمکی که به رفح می رسد به ساکنان این منطقه نمی رسد و این مشکلی بزرگ است.

وی با اشاره به رفتار نادرست مسئولین اسرائیلی در گذرگاه کرم ابو سالم که محل اصلی ورود کمک ها بخصوص پس از بسته شدن گذرگاه رفح به دست ارتش رژیم صهیونیستی است، افزود: ما به کمک بیشتری نیاز داریم.

لارکی ادامه داد: ما همچنان بر این مسئله تاکید می کنیم که مسئولین اسرائیلی موظف هستند به قانون عمل کنند و ورود کمک ها به غزه را تسهیل کنند، به طوری که وقفه ای در آن ایجاد نشود.

او تاکید کرد: این وظیفه با عبور کامیون ها از مرز متوقف نمی شود و آنها باید این محل را به سوی دیگری ترک نموده و به عاملان انسانی اجازه دهند که از مناطق جنگی فعال برای رسیدن به مقصد عبور کنند.

سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه خاطرنشان کرد: ما نیاز داریم که کمک ها به صورت امن و بدون تبعات به محل خود برسند تا بتوانیم آنها را تحویل گرفته و به مردم منتقل کنیم.

وی تاکید کرد: امیدوارم همه طرف ها با عمل به وظایف خود به قانون احترام بگذارند.

پربیننده ترین خبرها