نشست سه‌جانبه آمریکایی- اسرائیلی-مصری درباره «گذرگاه رفح»

نشست سه‌جانبه آمریکایی- اسرائیلی-مصری درباره «گذرگاه رفح»
شنبه 12 خرداد 1403 - 18:21

یک منبع عالی‌رتبه مصری امروز (شنبه) از برگزاری نشست سه‌جانبه این کشور با آمریکا و رژیم صهیونیستی برای بررسی موضوع گذرگاه رفح خبر داد.

العالم - مصر

به گزارش پایگاه «القاهره الاخباریة»، این منبع عالی‌رتبه مصری گفت که قاهره در تماس با همه طرف‌ها بر موضع ثابت این کشور در خصوص عدم بازگشایی گذرگاه رفح تا زمانی که رژیم صهیونیستی بخش فلسطینی این گذرگاه را در کنترل خود دارد، تأکید کرد.

این منبع افزود مصر اعلام کرده که طرف اسرائیلی مسئول پیامدهای تعطیلی گذرگاه رفح و بحرانی شدن وضعیت انسانی در نوار غزه است.

منبع مذکور همچنین با اشاره به تلاش‌های گسترده مصر برای بازگشت به مذاکرات آتش‌بس در سایه طرح پیشنهادی اخیر آمریکا گفت که فردا (یکشنبه) نیز نشست مصری، آمریکایی و اسرائیلی در قاهره با محوریت بازگشایی گذرگاه رفح در سایه پایبندی مصر بر عقب‌نشینی کامل رژیم صهیونیستی از این گذرگاه، برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، کابینه جنگ رژیم اسرائیل ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برابر با ۶ می ۲۰۲۴ نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است و به این ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بست.

این عملیات تنها ساعاتی پس از آن آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد پیشنهاد آتش بس مصر و قطر را پذیرفته است؛ اما رژیم اسرائیل ادعا کرد که این پیشنهاد خواسته‌های ضروری این رژیم را تامین نمی‌کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها