داستان واقعی سرود مقاومت دانشجویان آمریکایی برای حمایت از غزه+ ویدیو

داستان واقعی سرود مقاومت دانشجویان آمریکایی برای حمایت از غزه+ ویدیو
شنبه 12 خرداد 1403 - 20:24

از اولین روزهای خیزش دانشجویان دانشگاه‌ها در ایالات متحده آمریکا، ویدیویی از یک دختر دانشجو منتشر شد که جهان را تکان داد. او به جرم شرکت در تظاهرات ضد صهیونیستی و حمایت از ملت مظلوم غزه بازداشت شده بود.

العالم- فلسطین اشغالی

بنابر گزارش القاهره 24، این دانشجوی دختر آمریکایی بلافاصله پس از آزادی از زندان که به جرم شرکت در اعتراضات علیه رژیم اشغالگر و جنایات آن در غزه بازداشت شده بود، پس از آزادی با شرکت در کنفرانس مطبوعاتی شجاعانه بر ادامه حمایتش از قضیه فلسطین تأکید کرد و بعد شروع به خواندن این ترانه کرد: به زندان برگشتم، آبرویم را و انسانیتم را باز یافتم، نظام (آمریکا) زیر پای من است زیر پای من... من زیر پرچم این نظام نمی‌روم.

او در ادامه گفت:‌ ما اکنون در معرض هرگونه خشونتی هستیم ولی هیچ چیز قابل مقایسه با آنچه در فلسطین در حال رخ دادن است، نیست.

آهنگی که این دختر خواند میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داد و ممکن است دوره آینده شاهد استفاده از این آهنگ به عنوان نمادی از انقلاب فلسطین و مقاومت علیه رژیم اسرائیل در سراسر جهان باشیم، اما داستان واقعی پشت این آهنگ چیست؟

.

ترانه‌ای که این دختر دانشجوی آمریکایی خواند بخشی از ترانه "خانه مرد ثروتمند" " Rich Man's House " است که جزو ترانه‌های مقاومت محسوب می‌شود که در سال ۱۹۹۸ برای مبارزه با گرسنگی، بیکاری و بی‌خانمانی سروده شد. این ترانه در ابتدا به ترانه "اردوگاه دشمن" معروف بود و سپس برخی سعی کردند تغییراتی روی آهنگ ایجاد کنند و موفق نیز شدند.

در سال ۲۰۱۹ و پس از آتش‌سوزی در کمپ هایلندر سنتر، اتحادیه حقوق رفاهی در کنزینگتون این آهنگ را در قالبی متفاوت به بیرون عرضه کرد.

این آهنگ همچنین آوازی است که در مدح پیروزی خداوند بر قدرتمندان و ستمگران و برای رهایی فقرا و بازگرداندن حقوق آنها از مستبدان سروده شده است.

پربیننده ترین خبرها