خانواده‌های اسرای صهیونیست خواستار موافقت نتانیاهو با تبادل اسرا شدند

خانواده‌های اسرای صهیونیست خواستار موافقت نتانیاهو با تبادل اسرا شدند
شنبه 12 خرداد 1403 - 22:25

خانواده‌های اسرای رژیم صهیونیستی در نزد مقاومت فلسطین از نخست‌وزیر این رژیم خواستند تا با طرح پیشنهادی آمریکا برای تبادل اسرا و آزادی اسرا موافقت کند.

العالم - فلسطین اشغالی

انجمن خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه امروز (شنبه) از اعضای کنست (پارلمان) خواست تا از طرح پیشنهادی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برای تبادل اسرا حمایت کند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست با ابراز نگرانی از کارشکنی مجدد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در توافق تبادل اسرا، گفتند که از نتانیاهو می‌خواهیم به صراحت موافقت خود با طرح بایدن را اعلام کند.

این خانواده‌ها گفتند: افراطی‌ها در کابینه نتانیاهو به دنبال تداوم بی‌پایان جنگ هستند، ما به گانتس و آیزنکوت می‌گوییم که باید سعی کنید از عدم تلاش نتانیاهو برای به شکست کشاندن طرح بایدن اطمینان حاصل کنید، نباید فرصت را از دست داد و این طرح بایدن برای اولین بار امید به بازگشت سالم گروگان‌ها را زنده کرد، بایدن می‌خواهد ما را از چاله‌ای که در آن گرفتار شده‌ایم نجات دهد و نتانیاهو بایستی این طرح را بپذیرد.

خانواده‌های اسرای صهیونیست همچنین نسبت به سنگ اندازی برخی از سیاستمداران در کابینه برابر حصول توافقی برای تبادل اسرا ابراز نگرانی کردند.

پیشتر رئیس‌جمهور آمریکا در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) جزئیات طرح سه مرحله‌ای رژیم صهیونیستی برای آتش‌بسی را که ادعا می‌کند تحویل حماس شده است، منتشر کرد.

مرحله اول این طرح شامل آتش‌بس کامل، خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از نواحی پرجمعیت در غزه، آزادی برخی از اسیران و تحویل اجساد برخی از آنها، بازگشت غیرنظامیان فلسطینی به منازل خود در غزه و افزایش کمک‌های انسانی می‌شود.

همچنین مرحله دوم این طرح نیز شامل پایان دائمی خصومت‌ها، تعامل برای آزادی اسیران باقی‌مانده و خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از غزه است.

این طرح در مرحله سوم نیز شامل طرح عمده برای بازسازی غزه و تحویل اجساد اسیران به خانواده‌هایشان است.

پربیننده ترین خبرها