تعلیق عملیات امدادرسانی "آنروا" در رفح..آنجا چه خبر است؟!

تعلیق عملیات امدادرسانی
يکشنبه 13 خرداد 1403 - 09:33

آژانس امداد رسانی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، در پی ورود ارتش رژیم صهیونیستی به شهر "خان یونس" واقع در جنوب باریکه غزه، کار خود را در شهر رفح به حالت تعلیق درآورد.

العالم - فلسطین اشغالی

"فیلیپو لازارینی"، مدیرکل این آژانس، شنبه شب در صفحه خود در شبکه اجتماعی "X" نوشت: "آنروا ارائه خدمات بهداشتی و حیاتی خود را در رفح متوقف کرده است".

این سازمان اکنون از شهر خان یونس در شمال رفح و در مرکز باریکه غزه فعالیت می کند.

لازارینی در ادامه خاطرنشان کرد: "در خان یونس، علی‌رغم آسیب‌هایی که به تأسیسات‌مان وارد شد، عملیات‌های خود را از سر گرفته‌ایم".

سخنگوی این سازمان شنبه شب به خبرگزاری آلمان (DPA) تایید کرد که تیم "آنروا" رفح را ترک کرده و به کار خود در خان یونس ادامه می دهد.

نیروهای اسرائیلی با وجود انتقادات گسترده بین المللی، دیروز شنبه به عملیات خود در شهر رفح ادامه دادند، چراکه این شهر را آخرین پایگاه مقاومت فلسطینی حماس می داند!.

نکته‌ی قابل توجه آنست که بسیاری از متحدان این رژیم اشغالگر به شدت با تهاجم نظامی به رفح مخالفند، زیرا تعداد زیادی از غیرنظامیان به آنجا پناه برده اند تا از جنگ در سایر نقاط این منطقه ساحلی در امان بمانند واین در حالیست که بسیاری از آنها پس ازهجوم صهیونیستها به ناچار رفح را نیز ترک کرده اند.

به گفته لازارینی مدیر آنروا "خان یونس، در جنوب منطقه ساحلی و نوار غزه مرکزی، اکنون خانه 1.7 میلیون نفر فلسطینی است و آنروا به دنبال عقب نشینی نیروهای اسرائیلی از آن در آوریل گذشته بتدریج کار خود را در خان یونس از سر گرفت واکنون عمدتا در آنجا خدمات ارائه می دهد وتمام 36 پناهگاه متعلق به سازمان امداد اکنون خالی است".

نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی دریکشنبه شب گذشته با ‏بمباران چادر‌های آوارگان مستقر در اردوگاههای امدادرسانی "آنروا" متعلق به سازمان ملل متحد در منطقه "تل‌السلطان" در شهر رفح ،جنوب نوار غزه که قبلا توسط خود آنان منطقه امن اعلام شده بود، جنایتی جدید وقتل عام دهشتبار دیگری را مرتکب شدند که در پی آن بسیاری از آوارگان بی دفاع زنده زنده، در آتش سوختند. ‏

شایان ذکرست که کار این آژانس امداد رسانی به آوارگان فلسطینی قبلا بر رفح متمرکز بود.

پربیننده ترین خبرها