افشاگری هارتس درباره پشت پرده نشست امنیتی برخی وزاری رژیم اشغالگر

افشاگری هارتس درباره پشت پرده نشست امنیتی برخی وزاری رژیم اشغالگر
يکشنبه 13 خرداد 1403 - 10:35

روزنامه عبری هارتس نوشت دو وزیر از کابینه بنیامین نتانیاهو در نشستی با رئیس سازمان امنیت داخلی رژیم اشغالگر (شاباک) خواستار استفاده از ابزارهای این سازمان برای سرکوب معترضان علیه کابینه این رژیم شده اند. اما رئیس سازمان شاباک این درخواست را رد و تأکید کرده است که این سازمان به پلیس مخفی تبدیل نخواهد شد.

العالم - فلسطین اشغالی

رونین بار، رئیس سازمان شاباک در این نشست که به تازگی برای بررسی تهدیدها علیه شخصیت های دولتی با حضور ایتمار بن گویر، وزیر امنیت قومی این رژیم و باریف لیوین، وزیر دادگستری آن و گالی بهاراف میارا و آمیت آیسمن، دادستان کل رژیم و کوبی شبتای، کمیسر عالی پلیس برگزار شد، در پاسخ به این درخواست گفت که وظیفه پلیس حفاظت از نظم عمومی است.

در گزارش این روزنامه آمده است: این دو وزیر مسئولان اجرای قانون را به دلیل اجرای گزینشی قارنون به نفع منتقدان نتانیاهو، در طول مدت نشست مورد نکوهش قرار دادند.

این روزنامه به نقل از یک مقام مسئول که در این نشست حضور داشت نوشت: "در این نشست از شاباک خواسته اند ابزارهای خود را علیه بخشی از جنبش اعتراضات در این رژیم به کار بگیرد .. آنها می یمی خواهند این سازمان به پلیس تبدیل شود".

یک مقام عالی رتبه دیگر این رژیم به این روزنامه گفت: رؤسای سابق شاباک به بار توصیه کردند که به هیچ وجه به خاطر شکست 7 اکتبر استعفا نکند مگر آنکه نخست وزیر استعفا کرده باشد. چون ممکن است نتانیاهو فردی همسو با خود را جایگزین او کند.

گفتنی است پیش از این روزنامه "تایمز آف اسرائیل" نوشته بود : "بن گویر، وزیر افراطی امنیت قومی این رژیم اعلام کرده بود که این هفته برای برکناری رئیس پلیس تلاش می کند."

به نوشته این روزنامه، بن گویر از وی به دلیل حمله نیروهای پلیس به یهودیان افراطی که به طور غیر قانونی اجتماع کرده بودند از رئیس پلیس خواسته بود استعفا بدهد.

پربیننده ترین خبرها