تاامروز؛

چه کسانی داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری شده‌اند؟

چه کسانی داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری شده‌اند؟
يکشنبه 13 خرداد 1403 - 16:45

مجموع ثبت‌نام‌ها از داوطلبان نامزدی انتخابات در چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، به ۳۴ داوطلب تا این لحظه رسیده است.

العالم - ایران - سیاسی

بنابر این گزارش، طی سه روز گذشته محمدرضا صباغیان، مصطفی کواکبیان، عباس مقتدایی، قدرتعلی حشمتیان، سعید جلیلی، علی لاریجانی، محمود احمدی بیغش، محمد خوش چهره، عبدالناصر همتی، احمد رسولی نژاد، وحید حقانیان، مسعود پزشکیان، علیرضا زاکانی، حبیب‌الله ده مرده، محمدرضا میرتاج‌الدینی، زهره الهیان و فداحسین مالکی اسامی ۱۷ نفری هستند که با حضور در ستاد انتخابات کشور برای نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نام‌نویسی کرده‌اند.


امروز صبح (یکشنبه) در چهارمین روز ، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسعود زریبافان از اولین افرادی بودند که ثبت نام کردند.

حسین افشارزاده سرتیپ بازنشسته نیروهای مسلح آجودان ریاست‌جمهوری در دولت‌های نهم و دهم از دیگر افرادی بود که در ساعات اولیه امروز ثبت نام کرد. پس از او حسینعلی قاسم‌زاده، نماینده ادوار مجلس روی صندلی ثبت‌نام‌ها نشست.

پیش از ظهر امروز هم حضور و ثبت نام محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور اسبق سوژه خبرنگاران و عکسان حاضر در ستاد انتخابات کشور شد.

محمود صادقی ، شهریار حیدری از دیگر نمایندگان ادوار بودند که امروز ثبت نام کردند. هم‌چنین صادق خلیلیان وزیر اسبق کشاورزی و سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، سرتیپ ایرج شاهوردی فرمانده سابق حفاظت اطلاعات ارتش، حسن محمدیاری ، مجتبی محفوظی از جمله کسانی بودند که پیش از ظهر امروز ثبت نام کردند.

علی صوفی وزیر تعاون دولت اصلاحات و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پورابراهیمی، حسین میرزایی ، غلامحسین رضوانی از نمایندگان ادوار ، محمد حسن قدیری ابیانه، سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک و .... از جمله ثبت نام کنندگان در بعد از ظهر روز چهارم بودند.

اسماعیلی پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران گفت: مردم می‌خواهند راه رجایی و رئیسی تداوم یابد.

وی با بیان این‌که «باید پویایی سیاست خارجی ادامه یابد»، تصریح کرد: کشور به کانون اقتصاد و صنعت منطقه تبدیل شود و طرح‌های عمرانی به نتیجه برسد و نظام سلامت سامان یابد و عدالت در جای جای کشور جاری شود. شعار محوری ما «خدمت ادامه دارد»، است. ما از سیدابراهیم رئیسی تلاش و حرکت و کار شبانه‌روزی را یاد گرفتیم.

زریبافان هم به خبرنگاران گفت: هدف اصلی من از حضور در انتخابات ریاست جمهوری کمک به پرشور شدن و مشارکت حداکثری در انتخابات و ایجاد رقابت جدی و تاثیرگذار و ایجاد زمینه متنوع برای تصمیم گیری و انتخاب مردم است.

وی بیان این‌که «دولت من دولت جمهوری اسلامی ایران است با دوبال جمهوریت و اسلامیت و با وظایف و اختیارات تعیین شده در فصل نهم قانون اساسی»، اظهار کرد: من دولت خود را دولت خدمت و مجاهدت برای حل مشکلات مردم می‌نامم.

حسینعلی قاسم‌زاده در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: معتقدم حاکمیت قانون در صورت صحت و جامعیت آن بهترین عامل تضمین‌کننده عدالت اجتماعی و مایه وصول و دسترسی همگان بر حق خویش است. تلاش مجدانه در چینش نیروهای متخصص و متعهد و رصد مستمر عملکردشان در حوزه وظایف و اهداف تعریف‌شده مهمترین هنر یک مدیر کارآمد است.

احمدی‌نژاد هم پس از ثبت نام به خبرنگاران گفت: مهمترین انگیزه هدف و برنامه کاری بنده تمرکز بر حل مشکلات معیشتی مردم از طریق سامان بخشیدن به وضع اقتصادی کشور ارتقاء و بهبود فضای کسب و کار پایان بخشیدن به رانت و انحصار و محدود ساختن دخالت‌های بی‌رویه دولت رفع موانع و گشایش هر چه بیشتر برای فعالان اقتصادی و کار آفرینان و بستر سازی برای توسعه سرمایه گذاری داخلی و خارجی خواهد بود.

هم‌چنین محمد مقیمی به خبرنگاران گفت: در حوزه علمی مدیریت آموخته‌های بسیاری دارم و در تلاشم با به کارگیری ایده‌های کارآفرینانه دولت کارآفرین و کابینه کارآفرین ایجاد کنم.

صادق خلیلیان هم خاطرنشان کرد: باید با تشکیل دولت مقتدر و پایبندی به مبانی انقلاب مشکلات را جبران کنیم و در این مسیر به رئیس‌جمهوری توانمند، عدالت‌گرا و فسادستیز نیاز داریم که اقتصاددان باشد.

محمود صادقی هم شعار خود را «توسعه پایدار و متوازن بر محور علم، تولید ملی و عدالت» عنوان و خاطرنشان کرد: راه حل اساسی مشکلات کشور تغییر ریل بنیادین و بهره‌گیری از علم و دانش و خرد کارشناسی و تقویت بنیه تولید ملی و رفع تبعیض و عدالت است.

هم‌چنین حسن محمدیاری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور اظهارکرد: وضع معیشت مردم امروز جزو اولویت‌های اولی است که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند؛ احساس می‌کنم امروز هرکسی که احساس وظیفه می‌کند و برای خدمت رسانی وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری می شود باید برنامه داشته باشد.

مجتبی محفوظی هم گفت: دولت من «دولت همه و دولت شایسته ها و نخبگان» و شعار من «افکار ابکار» است؛ افکار جمع‌ فکر و ابکار جمع بکر است و به معنای ایده‌های نو است.

شهریار حیدری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور با بیان این‌که «کشور ما در دنیا دارای یک جغرافیای گسترده و مطرح است و ژئوپلتیک ایران امروز در قلب جهان قرار دارد»، اظهار کرد: بنابراین من با شناختی که از جغرافیای کشور و استعدادهای کشور ایران اسلامی دارم، می‌گویم که اگر کسی این را به خوبی بفهمد و درک کند باید جزو کشورهای قدرتمند دنیا باشیم که الحمدلله ایران اسلامی به این سمت حرکت می‌کند.


به گزارش ایسنا، ثبت نام از داوطلبان نامزدی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح پنجشنبه، ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ آغاز شده و تا ساعت ۱۸ ، ۱۴ خرداد ادامه خواهد داشت و گفته شده که این زمان قابل تمدید نیست.

زمان رای‌گیری این دوره انتخابات ۸ تیر ۱۴۰۳ تعیین شده و دلیل برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری این دوره هم شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در سومین سال ریاست جمهوری سیزدهم در تاریخ ۳۰ اردیبهشت امسال بوده است.

پربیننده ترین خبرها