سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل از سمت خود انصراف داد!

سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل از سمت خود انصراف داد!
يکشنبه 13 خرداد 1403 - 19:57

کانال رسمی عبری "کان"، امروز (یکشنبه) فاش کرد "گیلعاد اردان"، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل پس از نزدیک به 4 سال حضور در این سمت، به خدمت خود پایان داد.

العالم - فلسطین اشغالی

کانال رسمی رسانه ای "کان" رژیم صهیونیستی ،در توجیه این تصمیم "اردان" خاطرنشان کرد که "وی پس از رد درخواست حسابدار کل وزارت دارایی برای دریافت یک آپارتمان اضافی که سالانه حدود یک میلیون "شیکل" برای کابینه رژیم هزینه دارد، به وظایف خود پایان داده است".!!

به گفته دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، "اردان" تصمیم گرفته که در پایان این هفته به "اسرائیل" بازگردد و در کنار دو پسرش که در ارتش خدمت می کنند حضور داشته باشد و اطرافیان سفیر نیز این موضوع را تایید کردند".

این کانال همچنین تأیید کرد که "علی رغم تلاشهای فراوان نتانیاهو برای حفظ "اردان" در ایالات متحده به عنوان سفیر "اسرائیل" در سازمان ملل متحد، اما وی نپذیرفته و گفته که دو فرزند از چهار فرزندش در آمریکا تحصیل می کنند و اگر در سمت خود در خارج از باقی بماند، می خواهد در نزدیکی محل تحصیل آنها در نیویورک زندگی کند".

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی دفتر نتانیاهو، وی به اردان پیشنهاد بازگشت و کار به عنوان سفیر در ایالات متحده را داده است، اما او به دلیل ملاحظات خانوادگی ترجیح داده به سمت خود پایان دهد و برگردد.

به گفته دفتر نتانیاهو، حسابدار کل وزارت دارایی به بهانه اینکه این هزینه های گزافی است که کابینه نباید بپردازد، از تایید درخواست اردان خودداری کرد.

رفتار این حسابدار مورد انتقاد یکی از مقامات ارشد دفتر نتانیاهو قرار گرفت و گفت: چگونه یک مقام می تواند مهم ترین و مفیدترین انتصاب را در زمان جنگ خنثی کند؟

گیلاد اردان به مدت 4 سال سفیر رژیم اشغالگر در سازمان ملل و همچنین یک سال سفیر این رژیم در آمریکا بوده است.

شبکه ی اسرائیلی "کان" گزارش داده که احتمالا "دنی دانون"، عضو حزب لیکود، به عنوان سفیر جدید در سازمان ملل منصوب شود که قبلا این سمت را بر عهده داشته است.

پشت پرده انصراف سفیر رژیم صهیونیستی از تمدید سمت خود در سازمان ملل مساله ای است که گذشت زمان آن را آشکار خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها