ليبرمن پیشنهاد وزارت جنگ را رد کرد،حزب "ليكود" هم لیاقت او را زیر سوال برد!

ليبرمن پیشنهاد وزارت جنگ را رد کرد،حزب
يکشنبه 13 خرداد 1403 - 22:28

آویگدور لیبرمن، رئیس حزب به اصطلاح "اسرائیل خانه ی ماست"،امروز (یکشنبه) پیشنهاد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر اسرائیل، برای تصدی وزارت جنگ به جای "یوآو گالانت" خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت به نقل از لیبرمن نوشت: "نتانیاهو تحت فشار شدیدی است و با اطلاع خود او پیشنهادهایی به من ارائه شده است".

لیبرمن با اشاره به اینکه قبلا در زمان نتانیاهو وزیر جنگ بوده و استعفا داده است، گفت: من دو بار در یک دام نمی افتم و ترجیح می دهم برای شرکت در انتخابات منتظر بمانم چون این کابینه به هیچ وجه اصلاح پذیر نیست".

از طرفی دیگر لیبرمن درباره توافق آتش بس اعلام شده توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد: "این پیشنهاد هرگز در شورای وزیران مطرح نشده، اما حتی اگر دیدگاه ها در مورد آن متفاوت هم باشد، معتقدم که ما هیچ علاقه ای به درگیری با ایالات متحده نداریم چراکه اساسا هیچ جایگزینی برای وتوی آمریکا در شورای امنیت و تامین تسلیحات از آن نداریم و ما نمی‌توانیم تحت تحریم کار کنیم".

وی ادامه داد: "ما در مرحله بسیار حساسی قرار داریم و سیاستمداران ما نباید به قیمت اسیران اسرائیلی با حماس مذاکره کنند".

حزب لیکود نیز به نوبه خود اتهامات وزیر سابق جنگ را رد و با تاکید کرد: "هیچ کس از کابینه نتانیاهو به او پیشنهاد وزارت جنگ را نداده است و اصلا نمی داند که چه کسی و بر چه مبنایی از ابتدا تاکنون در "اسرائیل" به او سمت داده است " .

شایان ذکر است که لیبرمن در جلسه روز دوشنبه کارگروه پارلمانی حزبش، از رهبران اپوزیسیون "اسرائیل" خواست تا "تلاش‌ها را وحدت ببخشند و یک اتاق فکر مشترک جنگ تشکیل دهند تا روی تغییر کابینه کار کنند".

وی همچنین از نمایندگان حزب لیکود به رهبری نتانیاهو که 32 کرسی را در اختیار دارند، خواست که از این حزب جدا شده و به او بپیوندند".

گفته می شود نبرد سیاسی در رژیم صهیونیستی در پرتو روابط پرتنش میان نتانیاهو و یوآو گالانت، وزیر جنگ کنونی این رژیم، بر سر موضوع "غزه در روزهای پسا جنگ"، و رد هر گونه حکومت نظامی "اسرائیل" در باریکه غزه توسط وزیر جنگ صورت گرفته است .

پربیننده ترین خبرها