گزارش العالم: خیز اپوزیسیون صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو

پنج‌شنبه 10 خرداد 1403 - 22:33

لاپید، ساعر و لیبرمن سران اپوزیسیون و مخالف حزب حاکم رژیم صهیونیستی برای سرنگونی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و کابنیه وی توافق کردند.

العالم – فلسطین

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم در رام الله واقع در کرانه باختری فلسطین، «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی دیروز (چهارشنبه) در نشست مشترک با لیبرمن و ساعر اعلام کرد که با گروههای اپوزیسیون بر سر طرحی برای جایگزینی کابینه کنونی به ریاست بنیامین نتانیاهو «به نفع آینده اسرائیل» به توافق رسیده است.

پس از پایان این نشست، یائیر لاپید، آویگدور لیبرمن و گدعون ساعر در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند بر سر طرحی برای سرنگونی کابینه نتانیاهو به توافق رسیدند. آن‌ها ابراز امیدواری کردند که بنی گانتس نیز استعفا داده و به آن‌ها ملحق شود.

بنابر این گزارش، پیش بینی می شود بنی گانتس و آیزنکوت نیز از شورای جنگ به رهبری نتانیاهو استعفا دهند.

مخالفان برای سرنگونی نتانیاهو دو برگ برنده دارند، گسترش مخالفت مردمی با نتانیاهو و شکاف در حزب لیکود که توسط گالانت هدایت می شود و هر روز درگیری اش با نتانیاهو افزایش می یابد یا جدا شدن مذهبیون تندروی حریدیم از نتانیاهو که سربازگیری از اعضای این طایفه را قبول ندارند.

جهاد حرب نویسنده و تحلیلگر سیاسی فلسطینی در این باره گفت: اگر هر روز تظاهرات در سرزمین های اشغالی برگزار شود، پایان کابینه نتانیاهو حتمی می شود.

به گفته ناظران، کنار رفتن نتانیاهو از صحنه به معنای حذف جناح راستگرای افراطی ناسیونالیست می باشد که قدرتش ناشی از قدرت نتانیاهوست.

ابراهیم ربایعه پژوهشگر فلسطینی نیز گفت: تغییرات در رژیم به قدری سریع است که پیش بینی درباره آینده بسیار دشوار است حتی اگر حزب حاکم منحل یا دچار انشقاق شود.

پربیننده ترین خبرها