کارشناس صهیونیست: مشکل "اسرائیل" جامعه پوسیده و متعفنش است

کارشناس صهیونیست: مشکل
دوشنبه 14 خرداد 1403 - 08:50

یک کارشناس صهیونیست در مقاله‌ای از رهبران سیاسی این رژیم به شدت انتقاد کرده و یادآور شده است که دلیل به قدرت رسیدن شخصیت‌های تندرو، جامعه متعفن و گندیده اسرائیلی است که با سرعت به سمت نابودی و فراموشی حرکت می‌کند.

العالم- فلسطین اشغالی

بنابر گزارش رای الیوم، "راویت هخت" ستون‌نویس روزنامه عبری‌زبان "هاآرتس" در مقاله‌ای، از اختلافات حاکم بر رژیم صهیونیستی درباره جنگ ویرانگر در باریکه غزه و پیامدهای آن بر تل‌آویو به شدت انتقاد کرد.

این کارشناس صهیونیست نوشت که اسرائیلی‌ها می‌توانند "بنی گانتز" عضو شورای جنگ، که "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر را از فروپاشیِ بعد از عملیات "طوفان الاقصی" نجات داد مورد استهزا قرار دهند. آنها همچنین می‌توانند عدم "شعور سیاسی" رهبران اسرائیل را به سخره بگیرد یا نیت گانتز برای نخست‌وزیر شدن را زیر سوال ببرند.

با این حال، نویسنده این مقاله معتقد است که مشکل، خودِ گانتز یا ماجراجویی‌های "احمقانه" میان رهبران اپوزیسیون نیست که اجازه دادند در شرایطی که هرج و مرج در کابینه حاکم است همچنان فراکسیون حاکم "لیکود" در نظرسنجی‌ها در صدر قرار بگیرد.

در ادامه این مقاله آمده است:‌ زمانی‌که جامعه یا حداقل بخش بزرگی از آن، یک بار دیگر- همانطور که در آخرین نظرسنجی‌ها منعکس شده است- نخست‌وزیری را انتخاب کند که زنانش ( زنان اسراییلی) مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و فرزندانش ربوده شده و اوضاع به سمت خونریزی، انزوای دیپلماتیک، رکود اقتصادی و فساد فرهنگی سوق یافته است پس نباید تقصیر را بر گردن گانتز و یا "گادی آیزنکوت" از اعضای شورای جنگ و یا معترضانی انداخت که بار دیگر تندروها را به کابینه تندروی نتانیاهو برمی‌گردانند.

اما مشکل کجاست؟ به گفته این نویسنده صهیونیست، مشکل در خودِ جامعه اسرائیلی است و تمامی نشانه‌ها و نمودها محصول "وضعیت بیمارگونه جامعه پوسیده و متعفنی است که احمقانه و دیوانه‌وار به سمت منجلاب فراموشی و نابودی می‌شتابد".

پربیننده ترین خبرها