اعتراف بن گویر: رویدادها در شمال اسرائیل نشانه ورشکستگی ما است

اعتراف بن گویر: رویدادها در شمال اسرائیل نشانه ورشکستگی ما است
سه شنبه 15 خرداد 1403 - 04:20

«ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و تندرو کابینه نتانیاهو دوشنبه شب با ابراز خشم از آتش سوزی ناشی از حمله موشکی حزب‌الله لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی گفت: آنچه در شمال اسرائیل جریان دارد، نشانه ورشکستگی ما است.

العالم- فلسطین اشغالی

بن گویر همچنین با تهدید لبنان گفت: زمان آن فرا رسیده که کل لبنان در آتش سوخته شود.

در همین راستا، «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به آتش سوزی گسترده گفت: شمال اسرائیل در حال سوختن است و با آن قدرت بازدارندگی اسرائیل نیز نابود می‌شود و این حکومتی است که هیچ راهبرد و استراتژی مشخصی ندارد.

وی افزود: دولت هیچ برنامه و طرحی برای روز پس از پایان جنگ در غزه ندارد، حتی آنها برنامه‌ای برای بازگشت دوباره ساکنان به شمال اسرائیل نیز ندارند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از وقوع آتش سوزی گسترده در شهرک صهیونیست نشین کریات شمونه در شمال سرزمین های اشغالی فسلطین بر اثر حملات موشکی حزب الله لبنان خبر دادند.

براساس این گزارش تاکنون در نتیجه شدت این آتش سوزی ۶ تن از جمله ۴ تن از گروه‌های آتش نشان زخمی شدند.

همچنین گزارش می رسد که آتش سوزی به یکی از پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در منطقه «مرگلیوت» رسید و درحال گسترش در شمال سرزمین‌های اشغالی است.

حزب الله لبنان امروز اعلام کرد که با ده ها فروند موشک و پهپاد محل تجمع و تردد نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق صهیونیست نشین جلیل علیا و کریات شمونه در شمال سرزمین های اشغالی در نزدیکی مرز لبنان را هدف قرار داده است.

حزب‌الله در چندماه گذشته در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینیان در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها