در 242 مین روز حمله به غزه.. کشورهای اروپایی در مسیر به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین

در 242 مین روز حمله به غزه.. کشورهای اروپایی در مسیر به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین
سه شنبه 15 خرداد 1403 - 08:52

حملات رژیم صهیونیستی به غزه در 242 مین روز پیاپی از زمین ، دریا و هوا همچنان ادامه دارد و جنگنده های این رژیم با حمله به مناطق مختلف غزه ، شمار زیادی از شهروندان فلسطینی را به شهادت رسانده یا مجروح کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

در تازه ترین آمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به غزه از ابتدای حملات در هفتم اکتبر گذشته تا کنون، 36479 نفر به شهادت رسیده و 82777 نفر هم مجروح شده‌اند.

وقت‌کشی نتانیاهو

به گزارش رادیو رژیم صهیونیستی ، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به متحدان خود در کابینه اطمینان داده است که جنگ متوقف نخواهد شد.

این رسانه صهیونیستی روز یکشنبه گفت که نتانیاهو فرصت دستیابی به توافق را "بسیار ناچیز" ارزیابی کرده است.

این رسانه افزود : نتانیاهو به همدستان خود گفته است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، شروط واقعی مد نظر تل آویو را مطرح نکرده است.

نخست وزیر رژیم اشغالگر تلاش می کند جزئیات طرح پیشنهادی پایان حمله به غزه ومبادله اسرا را از وزرای خود مخفی نگه دارد.

به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین

در این میان ، وزیر امور خارجه اسپانیا گفت که کشور اسلوونی از وقتی که اعلام کرده کشور مستقل فلسطین را به رسمیت می شناسد، تحت فشار تل‌آویو قرار گرفته است.

وی با تأکید بر ضرورت توقف فوری حمله به غزه و رفح، بازگشایی تمام گذرگاه‌های زمینی و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این منطقه را خواستار شد.

سامح الشکری، وزیر امور خارجه مصر نیز روز دوشنبه اعلام کرد که کشورش صراحتا با حضور نظامیان صهیونیست در گذرگاه مرزی رفح مخالف است.

وی خاطرنشان کرد که اقدامات رژیم صهیونیستی، نقض قوانین بین‌المللی است و غزه به دلیل عدم ارسال مقادیر کافی کمک های بشردوستانه و پزشکی، به منطقه ای فاقد شرایط لازم برای زندگی تبدیل شده است.

تلفات رژیم صهیونیستی

شمار تلفات ارتش رژیم صهیونیستی از 7 اکتبر تا امروز به 644 نفر و از زمان حمله زمینی به غزه در 27 همین ماه به 293 نفر رسیده است.

به اعتراف ارتش رژیم صهیونیستی ، از ابتدای حمله به غزه 3662 نظامی این رژیم مجروح شده‌اند که حال 568 نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

پربیننده ترین خبرها