"گروه 7" در مورد طرح آتش بس بایدن بیانیه صادر کرد!

سه شنبه 15 خرداد 1403 - 11:07

گروه هفت کشور صنعتی جهان "G7"، حمایت کامل خود را از پیشنهاد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در مورد آتش بس در غزه و تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت فلسطین اعلام کردند.

العالم - اروپا

اعلام این حمایت در بیانیه مشترکی دیروز (دوشنبه) توسط ایتالیا به عنوان رئیس دوره ای این گروه یعنی آلمان، ایالات متحده، فرانسه، کانادا، ژاپن و بریتانیا، صادر گردیده است.

در این بیانیه آمده است " این پیشنهاد بایدن؛ به آتش‌بس فوری در غزه، آزادی همه گروگان‌ها، افزایش قابل توجه و پایدار کمک‌های بشردوستانه به تمام بخش‌های غزه و پایان دائمی بحران خواهد انجامید ودر پی آن منافع امنیتی "اسرائیل" و امنیت غیرنظامیان در غزه نیز تأمین خواهد شد لذا ما کشورهای گروه 7" توافقی جامع را تأیید و از آن حمایت خواهیم کرد."

در ادامه، این گروه در پی اعلام حمایت خود از پبشنهاد صلح در غزه، از جنبش مقاومت حماس خواسته است که توافقنامه را بپذیرد و از کشورهای بانفوذ دیگر نیز می‌خواهند که به اطمینان از پذیرش توافق کمک کنند".

یاد آور می شود جمعه گذشته، "جو بایدن"،ضمن حمایت مطلق دولتش از تل‌آویو در جنگ با غزه، پیشنهادی سه مرحله‌ ای را از سوی "اسرائیل" شامل آتش‌بس در این منطقه، آزادی بازداشت‌شدگان و بازسازی باریکه غزه است، ارائه کرده است.

پربیننده ترین خبرها