هشدار مقاومت به اشغالگران درباره تعرض به مسجدالاقصی

هشدار مقاومت به اشغالگران درباره تعرض به مسجدالاقصی
چهارشنبه 16 خرداد 1403 - 10:21

کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین در واکنش به تصمیم وزیر فاشیست رژیم اشغالگر برای یورش به مسجدالاقصی و برگزاری راهپیمایی تحریک‌آمیز «پرچم»، به صهیونیست‌ها هشدار دادند که فلسطینی‌ها هرگز اجازه تجاوز به هویت عربی و اسلامی این مکان مقدس را نمی‌دهند.

العالم - فلسطین اشغالی

روز گذشته "ایتامار بن گویر" وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گفتگو با رادیو ارتش این رژیم اعلام کرد که روز چهارشنبه اقدام به برگزاری راهپیمایی موسوم به «راهپیمایی پرچم» در شهر قدس خواهد کرد و به مسجد الاقصی یورش می‌برد.

العربی الجدید در این زمینه گزارش داد که ایتمار بن گویر گفته است: باید به آنها (فلسطینی‌ها) ضربه بزنیم. در همه این سال‌ها گفتند که این کار مناسب نیست و زمان این کارها نیست، اما اکنون می‌گوییم که کاملاً زمان این کار است. نباید مقابل آنها عقب نشینی کنیم و اگر این کار را انجام دهیم یک عملیات 7 اکتبر (طوفان الاقصی) دیگر رخ خواهد داد.

این وزیر فاشیست کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر افزود: ما از دروازه العامود عبور می‌کنیم و به بالای «کوه معبد» (مسجد الاقصی) می‌رویم. ما باید به آنها (فلسطینی‌ها) از جایی که برایشان مهم است ضربه بزنیم. ما باید بیاییم و بگوییم که کوه معبد برای ماست و اگر به خودمان به عنوان صاحبان این مکان نگاه کنیم دشمن از ما حساب می‌برد.

بن گویر همچنین درباره جنگ غزه هم خواستار افزایش فشارها بر مردم غزه شده و گفت که باید اجازه ورود کمک‌ها به نوار غزه به مدت یا دو ماه کاملا داده نشود. کارهایی هست که ما هنوز انجام نداده‌ایم و بیایید یک یا دو ماه این کار را بکنیم و بعد از آن خواهیم دید که آنها (فلسطینی‌ها) چه خواهند کرد.

در واکنش به این سخنان تحریک آمیز وزیر افراطی کابینه نتانیاهو و همچنین اقدام وی برای یورش به مسجد الاقصی، کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین با صدور بیانیه‌ای خطاب به همه صهیونیست‌ها و حامیان آنها هشدار دادند که قدس و مسجد الاقصی یک مکان عربی و اسلامی هستند که فلسطینی‌ها با جان و خون خود از آن حمایت می‌کنند و از هیچ گونه فداکاری در این راه دریغ نخواهند کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: امروز چهارشنبه باید یک روز به یاد ماندنی در تاریخ دفاع از هویت عربی- اسلامی قدس و مسجد الاقصی و همچنین حمایت از ملت و مقاومت فلسطین در نوار غزه باشد.

ماجرای «رقص پرچم‌ها» یا «راهپیمایی پرچم» اشغالگران از این قرار است که در تاریخ 14 مه 1948 یعنی روز تاسیس رژیم جعلی اسرائیل و آوارگی فلسطینیان از سرزمینشان که به روز نکبت معروف است، صهیونیست‌ها بخش غربی قدس را به اشغال خود در آوردند و بخش شرقی آن تحت سیطره اردن بود اما بعد از شکست اعراب در جنگ ژوئن 1967 قسمت شرقی قدس نیز به اشغال صهیونیست‌ها در آمده و اشغالگران این روز را جشن می‌گیرند و رقص پرچم نیز به همین مناسبت است.

یکی از اصلی‌ترین اهداف صهیونیست‌ها در برگزاری راهپیمایی پرچم، نمایش دادن سیطره جعلی و مبتنی بر ابزار اشغالگری و خشونت آنها بر کل قدس شریف است. در واقع صهیونیست‌‎ها با انجام این راهپیمایی که در ابتدا با تعرض به مسجدالاقصی آغاز می‌شود، در صدد آن هستند که بگویند توانسته‌اند هویت اسلامی قدس را از بین برده و هویت جعلی صهیونیستی به آن ببخشند؛ امری که با وجود تلاش‌های فراوان صهیونیست‌ها در دهه‌های اخیر هرگز محقق نشده است.

تحولات اخیر در عرصه فلسطین نشان می‌دهد که مقاومت فلسطین در روند تقابل با دشمن موفق شده مسئله قدس و مسجدالاقصی را به عنوان سرفصل اصلی درگیری‌های امت اسلامی با اشغالگران صهیونیست تثبیت کند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها